تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730273
شناسه : 3730273
تاریخ :
تشریح آخرین وضعیت جوی در هرمزگان/گرما تا دوشنبه ماندگار است اقتصاد ایران: بندرعباس-کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و دریایی استان هرمزگان گفت: هوای گرم طی امروز و فردا ماندگار خواهد بود و از دوشنبه شاهد کاهش موقتی دما خواهیم بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی حمزه نژاد اظهار کرد: امروز در مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس مه صبحگاهی، در سایر مناطق غبار محلی و بعد از ظهر و شب در ارتفاعات استان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بعد از ظهر در جزایر خلیج فارس و محدوده تنگه هرمز با وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی -شمال غربی (در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت) دریا تا شب مواج می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناورهای سبک از رفت و آمد دریایی در قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی و غرب جزیره لاوان خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری در بنادر مرکزی استان صورت گیرد.

حمزه نژاد گفت: بعدازظهر و شب افزایش موقتی سرعت باد و بروز گرد و خاک در مناطق مرکزی استان و محدوده تنگه هرمز دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان ادامه داد: از روز دوشنبه با تغییر سوی باد در دریای عمان و افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی، دریا در محدوده جاسک و شرق تنگه هرمز نسبتاً مواج می‌شود.

خوارزمی نیز در رابطه با وضعیت دمایی استان طی امروز و فردا در استان هرمزگان گفت: امروز و فردا ماندگاری هوای گرم در سطح استان پیش بینی می‌شود و از روز دوشنبه موقتاً از میزان دما در طول روز کاسته می‌شود.

وی افزود: افزایش دما بیشتر شامل مناطق مرکزی، شرقی و دور از دریا است.

خوارزمی خاطرنشان کرد: از روز دوشنبه به دلیل وزش بادهای جنوب غربی دمای هوا دو درجه کاهش می‌یابد.