تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730272
شناسه : 3730272
تاریخ :
خدمات دهی ۲۱ فرودگاه به زائران اربعین در کشور اقتصاد ایران: رامسر- رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: ۲۱ فرودگاه در کشور سال گذشته به زائران اربعین خدمات دادند و ۱۰۰ هزار مسافر به صورت هوایی جابه جا شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی بخش صبح شنبه در آئین افتتاح توسعه ترمینال و اپرون فرودگاه رامسر گفت: ۲۱ فرودگاه کشور در سال گذشته به زائران اربعین خدمات دادند و برای بار سوم پروازهای اربعین در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به رشد ظرفیت دو برابری در فرودگاه‌های کشور افزود: ۶۰۰ هزار پرواز در سال در کشور انجام می‌شود و با توسعه اپرون و رمپ فرودگاه رامسر محدودیت‌های عملیاتی برداشته می‌شود و پروازهای خارجی برقرار خواهد شد.

محمدی گفت: طی مرداد و شهریور ۱۴۰۰ وضعیت صنعت هوایی در نازل‌ترین وضعیت با ویروس کرونا قرار داشت و در شدید ترین تحریم‌های بین المللی قرار داشتیم و از ۱۳ هواپیمایی هفت ایرلاین فعال بودند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: در آن سال از ۳۰۰ هواپیما ۱۱۲ هواپیما زمین گیر بودند و ۳۷ هواپیما قابلیت برگشت به چرخه را نداشتند درحالی که طی سه سال بالای ۱۰۰ فروند هواپیما به صنعت هوایی کشور اضافه شده است.

محمدی گفت: در اربعین ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۰ هزار مسافر هوایی جابجا کردیم و هواپیماهای ۲۸ کشور خارجی با ایمنی و امنیت وارد کشور می‌شوند.
وی گفت: بخش هوایی کشور نجیب و حکیم است و به صورت شبانه روز مشغول فعالیت هستیم.