تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3730265
شناسه : 3730265
تاریخ :
آتش‌سوزی‌های گسترده در کالیفرنیای آمریکا اقتصاد ایران: در پی گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در مناطق شمالی ایالت کالیفرنیا، فرماندار این ایالت در مناطق تحت تأثیر آتش‌سوزی وضعیت اضطراری اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌بی‎اس‌نیوز، آتش‌سوزی گسترده‌ای در شمال ایالت کالیفرنیا که هم‌اکنون به «آتش‌سوزی پارک» معروف شده در روز چهارشنبه از یک جرقه کوچک آتش در منطقه «چیکو» آغاز شد و در کمتر از ۲ روز به بزرگترین آتش‌سوزی این ایالت تبدیل شد؛ مردی که عامل اصلی این آتش‌سوزی است هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

«آتش‌سوزی پارک» چهارشنبه گذشته در یک پارک آغاز شد و از ۶۴۰۰ هکتار در آخر شب چهارشنبه تا ۴۵۵۵۰ هکنار در صبح پنج‌شنبه گسترش یافت؛ اما تا روز جمعه صبح پنج‌برابر شد و ۲۳۹۱۰۰ هزار هکتار از اراضی منطقه در شعله‌های آتش سوختند.

گفته می‌شود مها ر آتش‌سوزی در ساعتهای اولیه در حد ۳ درصد بوده، اما هم‌اکنون به صفر درصد رسیده است.

کوری هونیا، کلانتر شهرستان بوت می‌گوید «این آتش دارای انگشتانی است که بسته به سمتی که باد می وزد در جهات مختلف گسترش می‌یابد.»

مقامات محلی بعدازظهر جمعه در نشست خبری اعلام کردند که شعله‌های آتش با سرعت ۴هزار تا ۵ هزار هکتار در ساعت در حال گسترش هستند.

کوری هونیا همچنین در گفت‌وگو با «سی‌بی‌اس» افزود که « حدود ۴۰۰۰ نفر از ساکنان شهرستان بوت دستور تخلیه از منطقه را دریافت کردند، و دستور تخلیه نیز در سه شهرستان ایالت کالیفرنیا، تهاما، شستا و پلوماس نیز صادر شده است.

«گوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا وضعیت اضطراری را برای مناطق تحت تاثیر دو آتش سوزی جنگلی اعلام کرد و گفت که این آتش‌سوزی‌ها خانه ها را ویران کردند و زیرساخت ها را در معرض تهدید جدید قرار دادند.