تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3730252
شناسه : 3730252
تاریخ :
بحران ناامنی میان جوان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی اقتصاد ایران: رسانه‌های عبری با اشاره به وضعیت آشفته جبهه شمالی فلسطین اشغالی اعلام کردند که درصد بالایی از جوانان در شهرک‌های شمالی از ترس موشک‌های حزب‌الله، به شدت احساس ناامنی می‌کنند و امیدی به آینده ندارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه گزارش‌های مربوط به وضعیت هرج و مرج در شمال فلسطین اشغالی در سایه تداوم و تشدید عملیات‌های حزب الله، رسانه‌های عبری به وضعیت عدم اطمینان و ناامنی میان ساکنان شمال اشاره و تاکید کردند: جوانانی که از شمال به ویژه شهرک کریات شمونه آواره شده‌اند، به شدت در بحران ناامیدی و ناامنی به سر می‌برند.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد که تحقیقات نشان می‌دهد، یک سوم از جوانانی که از شهرک کریات شمونه آواره شده‌اند، به شدت احساس ناامنی دارند و گزارش دادند که در پناهگاه‌ها هم احساس امنیت ندارند.

این رسانه صهیونیستی افزود: این جوانان بعد از آواره شدن از شمال، به تعداد زیادی از شهرک‌ها در سراسر اسرائیل (فلسطین اشغالی) آواره شده‌اند و نزدیک به 10 ماه است که از خانه‌های خود دور مانده‌اند.

بر اساس این گزارش، تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان می‌دهد که رضایت عمومی جوانان در شهرک‌های شمالی به ویژه کریات شمونه از وضعیت زندگی خود در این روزها، به شکل قابل توجهی پایین است و آنها اطمینانی به آینده خود ندارند.

یدیعوت آحارانوت افزود: این تحقیقات بعد از انجام مصاحبه با 218 خانواده که دارای فرزندان نوجوان و جوان هستند، به دست آمده است و با وجود اینکه آنها طی 9 ماه گذشته در هتل‌ها، آپارتمان‌های اجاره‌ای و مکان‌های دیگر پناه گرفته‌اند، اما به شدت خشمگین و ناراضی هستند.

«آویخای استرن» شهردار کریات شمونه در این زمینه اعلام کرد که 72 درصد از ساکنان این شهرک به فکر یافتن کار در مکان دیگری هستند و همچنین شهرک نشینان شمال حتی در صورت پایان جنگ هم نمی‌خواهند به این مناطق برگردند.

از طرف دیگر رسانه‌های عبری گزارش دادند که بیش از 70 درصد از مناطق در الجلیل بر اثر حملات حزب الله لبنان آسیب دیده است و دست کم نیمی از ساکنان کریات شمونه به دلیل ترس از موشک‌های حزب‌الله قصد بازگشت به خانه خود را ندارند.

روزنامه عبری معاریو هم در گزارشی به این منظور تاکید کرد: رهبری سیاسی اسرائیل مسئول وضعیت فاجعه بار جبهه شمالی و آوارگی نزدیک به 100 هزار نفر از شهرک‌های این منطقه است. (قابل توجه است که رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی بارها اعتراف کرده‌اند تعداد شهرک نشینانی که از ترس حملات حزب الله از جبهه شمالی فلسطین اشغالی آواره شده‌اند به 250 هزار نفر می‌رسد).

«یوآو کیش» وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی هم در سخنانی با اشاره به وضعیت آشفته مناطق شمالی فلسطین اشغالی اعلام کرد که سال تحصیلی 2024-2025 در شمال آغاز نخواهد شد و امسال در سایه پیچیدگی اوضاع امنیتی، وضعیت مبهمی خواهیم داشت. شروع نکردن سال تحصیلی جدید به معنای فروپاشی اجتماعی و اقتصادی برای کل ساکنان شهرک‌های شمالی است.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» نیز در واکنش به عدم شروع سال تحصیلی جدید اعلام کرد: کابینه هیچ چشم انداز و امیدی ندارد. رهبران اسرائیل و کابینه کنونی به همان عملکردی که در 7 اکتبر داشتند همچنان ادامه می‌دهند و همه چیزی که ما در جبهه شمالی می‌بینیم، تسلیم شدن در برابر حزب الله است.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت با اعتراف به عملی شدن معادله سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در هدف قرار دادن شهرک‌های جدید صهیونیست‌ها اعلام کرد: حزب الله شهرک‌های جدید اسرائیلی که هنوز تخلیه نشده‌اند را مورد هدف قرار می‌دهد و این در چهارچوب معادله جدید نصرالله برای پاسخ به حملات اسرائیل علیه غیرنظامیان در لبنان است.

انتهای پیام/