تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730234
شناسه : 3730234
تاریخ :
۱۶ نفر در سواحل استان بوشهر غرق شدند اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون ۱۶ نفر به سبب عدم آشنایی با فن شنا در سواحل استان بوشهر غرق شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ابراهیم پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور تکریم ارباب رجوع و سنجش رضایت مردم از کارکنان و دستگاه، سامانه رضایت سنجی الکترونیکی در ادارات پزشکی قانونی استان از ابتدای مردادماه سال جاری راه اندازی شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: شناسه دوبعدی برای تمام کارکنانی که به نحوی با مراجعین برای ارائه خدمت در ارتباط هستند تولید و در باجه‌های پذیرش و درب اتاق کاربران نصب شده است.

وی با بیان اینکه این شناسه دوبعدی جایگزین برگه‌های نظرسنجی کاغذی شده است تاکید کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر و جلب رضایت مندی بیشتر از مراجعین تقاضا داریم با استفاده از تلفن همراه خود و اسکن بارکدهای نصب شده، با ارائه انتقادات و پیشنهادات مؤثر خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

پارسا با اشاره به فوت یک پسربچه بر اثر غرق شدن در دریا سواحل بوشهر گفت: پسر بچه هشت ساله بوشهری که به همراه برادر و پدر بزرگ خود برای شنا به ساحل بندرگاه بوشهر می‌رود قبل از پیاده و آماده شدن پدربزرگ به سمت دریا رفته و خود را به آب می‌زند. در فاصله حدود پنج دقیقه‌ای وقتی که پدربزرگ خود را به دریا زده بود و به سمت این پسربچه می‌رود، کودک غرق می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با تأکید بر مراقبت ویژه از فرزندان در شنا گفت: فرزندان خود را از کوچکی با فنون اولیه شنا آشنا کنیم تا بتوانند در برابر حوادث در دریا و رودخانه‌ها از خود مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه شنا کردن یکی از بهترین تفریحات در سواحل و رودخانه‌ها است، گفت: در استان بوشهر به واسطه وجود رودخانه‌ها و سواحل خلیج فارس برای مردم استان و گردشگران ظرفیت مهمی برای تفریح شنا فراهم کرده که لازم است اولیا از فرزندان خود در این تفریح مفرح مراقبت ویژه کنند.

پارسا با بیان اینکه آمار تلفات غرق‌شدگی در استان نگران کننده است، اضافه کرد: بر اساس آمارها در سال جاری تاکنون ۱۶ نفر به سبب عدم آشنایی با فن شنا در سواحل استان بوشهر غرق شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.