تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3730228
شناسه : 3730228
تاریخ :
زلاتان: بازی کردن آسان‌تر از کاری است که الان انجام می‌دهم اقتصاد ایران: ستاره سابق تیم فوتبال میلان می‌گوید مسئولیتش در این تیم سنگین‌تر از زمانی است که به عنوان بازیکن به این تیم خدمت می‌کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، از نظر زلاتان ابراهیموویچ فوتبال بازی کردن به مراتب آسان‌تر از ایفای نقش به عنوان مدیر است هرچند او با این موضوع مشکلی ندارد و آماده یادگیری چیزهای جدید است.

ستاره سوئدی پیشین روسونی تابستان سال 2023 کفش‌هایش را آویزان کرد و چند ماه بعد به میلان برگشت تا به عنوان مشاور فنی به مالکان باشگاه کمک کند. او که به همراه سایر اعضای باشگاه به تازگی برای برگزاری اردوی پیش فصل به آمریکا سفر کرده، مصاحبه‌ای با شبکه CBS انجام داد و در آن مسئولیت فعلی‌اش را سخت‌‌تر از بازی کردن در زمین مسابقه دانست.

ایبرا درباره تفاوت مسئولیت فعلی‌ و قبلی‌اش گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که فوتبال بازی کردن از کاری که امروز انجام می‌دهم آسان‌تر بود. تازه در حال یادگیری هستم و ادعایی هم ندارم اما این کار کاملاً متفاوت از چیزی است که پیش از این به انجام آن عادت داشتم. با این حال افراد خوبی کنارم هستند که به من کمک می‌کند این کار را زودتر یاد بگیرم.

زلاتان در پاسخ به این سؤال که کدام وجه مسئولیت فعلی‌اش آن را سخت‌‌تر از حضور در زمین فوتبال کرده است، اظهار داشت: تا زمانی که تیم پیروز می‌شود، مشکلی نیست. مشکل از وقتی شروع می‌شود که تیم می‌بازد. همه چیز روبراه است. مشکل این است که من الان در نقش فعلی‌ام دیگر مانند زمانی که در زمین بازی بودم نمی‌توانم روی بازی تأثیر بگذارم. الان کاری که باید انجام دهم این است که ذهنیت، تفکرات و تجربیاتم را به بازیکنان منتقل کنم.

اعتماد به نفس بالای زلاتان ابراهیموویچ و قدرت روانی، یکی از دلایل اصلی قرار گرفتن او در کانون توجه حتی بعد از پایان دوران بازیگری‌اش بوده است. او گفت: خیلی‌ها از من می‌پرسند که آیا نقش بازی می‌کنم؟ من همان چیزی هستم که می‌بینید. در کشوری که من از اهلش هستم، خیلی مهم است که اعتماد به نفس داشته باشید. باید روی پای خودتان بایستید؛ ثابت کنید که بهترین هستید و من همیشه در مدرسه و خیابان دوست داشتم فوتبال بازی کنم. من همیشه این طرز تفکر را داشتم که « من بهترینم، به بقیه چه کار دارم؟» این طرز تفکر خیلی مهم بود چون در این دنیا 50 درصد موفقیت حاصل قدرت روانی است. اگر به اندازه کافی قوی نباشی، دوام نمی‌آوری.

ستاره پیشین تیم ملی سوئد تأکید کرد: فکر می‌کنم همه چیز در سنین کودکی شکل می‌گیرد. بعد از آن به این بستگی دارد که چقدر بخواهید پیش بروید. من به نظم و سختکوشی اعتقاد دارم. در کودکی است که قدرت روانی شما برای چیزهایی که می‌‌خواهید به دست آورید، شکل می‌گیرد. در این دنیا باید شکار کنی و گرنه شکار می‌شوی. آدم‌ها شخصیت‌ها و ذهنیت‌های متفاوتی دارند. کم‌سن‌و‌سال که بودم، در زمین بازی بسیار پرخاشگرتر بودم و در نحوه رفتارم با  بقیه تعادل نداشتم. تجربه‌ام که بیشتر شد، رویکردم هم تغییر کرد و حواسم به جوان‌تر‌ها بود. با این حال در مورد بازیکنان جوان من معتقدم که باید آنها را به جلو هل بدهیم.

انتهای پیام/