تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730219
شناسه : 3730219
تاریخ :
آمادگی پایانه های مرزی سیستان وبلوچستان برای ورود زائران پاکستانی اقتصاد ایران: زاهدان_ معاون وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از آمادگی پایانه های مرزی استان سیستان و بلوچستان برای ورود زائران پاکستانی اربعین حسینی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی صبح امروز شنبه در سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از پایانه‌های مرزی، افزود: همه امکانات و زیر ساخت‌های لازم برای ورود زائران کشور پاکستان برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) از طریق پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان فراهم است‌.

وی بیان کرد: یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران برپایی هر چه باشکوه‌تر اربعین حسینی (ع) است.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمای شدید هوا در این منطقه، نصب سایبان‌ها، سیستم‌های خنک کننده و مه پاش انجام شده که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده برای ارائه خدمات بهتر، امسال اربعین حسینی متفاوتی برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) رقم بخورد.

امانی با تاکید بر اینکه در تمامی خدمات و پروژه‌های انجام شده باید رضایت و رفاه حال زائران ایرانی و خارجی در اولویت قرار گیرد، گفت: در این راستا، روکش آسفالت جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی، رفع نقاط پرحادثه، خط کشی محورها، نصب علائم و افزایش سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی در حال انجام است.

وی در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه با اشاره به زیر ساخت‌های مناسبی که در این پایانه فراهم شده و در خرداد ماه سال جاری نیز سالن مسافری آن توسط وزیر راه و شهرسازی بهره برداری شد، اظهار کرد: در سال گذشته، شاهد ورود نزدیک به ۴۲ هزار نفر زائر پاکستانی از این پایانه مرزی بودیم و در سال جاری در صورت همکاری لازم از سوی دو کشور پیش بینی ورود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی در ایام اربعین حسینی را داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ورود ۱۸ هزار نفر زائر توسط ناوگان پاکستانی در سال گذشته، تصریح کرد: در حال رایزنی با کشور همسایه در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری هستیم که با توجه به کمبود ناوگان مسافری در کشور، همه زائران کشور پاکستان با ناوگان مسافری خودشان وارد کشور شوند و تشریفات گمرکی و قانونی آنها بدون ایستایی در داخل خود ناوگان انجام شود.