تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730119
شناسه : 3730119
تاریخ :
مردم باید استقامت در دین را از امام حسین(ع) یاد بگیرند اقتصاد ایران: بندرعباس - یک کارشناس علوم دینی گفت: مردم باید استقامت در دین را از شهدای کربلا و امام حسین علیه‌السلام یاد بگیرند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عبداللهی جمعه شب در مراسم عزاداری هیأت مکتب الحسین علیه السلام بندرعباس، اظهار کرد: عاشورا باید برای همه ما تبدیل به عبرت شود و بتوانیم درس‌های آن را یاد بگیریم.

وی افزود: یکی از درس‌های مهم عاشورا و سیدالشهدا علیه‌السلام درس استقامت و پایداری است که بایستی به آن توجه ویژه داشته باشیم چرا که دنیایی که ما در آن زیست می‌کنیم در برابر آخرت هیچ است و باید برای ابدی که در پیش داریم نهایت تلاش را به کار بگیریم.

این کارشناس علوم دینی بیان کرد: امام حسین علیه‌السلام زمانی در کربلا حضور پیدا می‌کنند نامه به محمد حنفیه برادرشان در مدینه می‌نویسند که این نامه بسیار کوتاه و یک خطی است اما نکته مهمی در آن نهفته است؛ حضرت می‌نویسند: «فَکَأَنَّ اَلدُّنْیَا لَمْ تَکُنْ وَ کَأنَّ اَلْآخِرَةَ لَمْ تَزَلْ - گویا دنیا هرگز نبوده و آخرت پیوسته بوده» مراد حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام این است که تمام چند هزار سالی که از عمر دنیا گذشته است در برابر عظمت و طول آخرت به مانند هیچ است بنابراین چنین آخرت بزرگی قطعاً ارزش استقامت کردن را در عمر محدودی که ما داریم را دارد.

حجت‌الاسلام عبداللهی تاکید کرد: باید استقامت در دینداری را از سید الشهدا علیه‌السلام یاد بگیریم چنانچه امام باقر علیه السلام فرموده‌اند ایستادگی بر روی یک عمل از انجام آن عمل سخت‌تر است از این رو باید توجه داشته باشیم که ایمان آوردن با مؤمن ماندن، هیأت رفتن با هیأتی ماندن و کربلا رفتن با کربلایی ماندن بسیار متفاوت است و ایستادن پای ایمان بسیار سخت‌تر از ایمان آوردن است آن هم در دوره‌ای که به ما گفته‌اند دینداری از نگه داشتن زغال گداخته بر کف دست سخت‌تر است.

وی افزود: شهدای کربلا نمونه بارز کسانی بودند که در راه خدا و دین خداوند استقامت کردند و رستگار شدند؛ البته راه پیوستن به خیمه امام حسین علیه‌السلام بسته نشده است و طبق روایات اگر کسی از ته دل و با نیت خالص بگوید «یا لَیتَنا کنّا مَعَک» و در خواسته خود صادق باشد جزو یاران سیدالشهدا علیه‌السلام قرار خواهد گرفت.

شیخ مرتضی عبداللهی ادامه داد: امام زمان (عج) در اوج غربت قرار دارند چرا که امام حسین علیه‌السلام از یاری علی اکبر (ع) و ابوالفضل علیه السلام برخوردار بودند اما امام عصر (عج) از این وجه نسبت به ابی عبدالله (ع) تنها تر هستند از این رو شیعیان و قائلین به امامت ایشان باید تلاش کنند تا خود را به قواره‌ای برسانند که از غربت امام عصر (عج) بکاهند.

وی خاطرنشان کرد: شیعیان باید درجه پایداری خود را بالا ببرند چرا که طبق حدیثی از امام صادق علیه‌السلام یکی از ویژگی‌های آخرالزمان این است بخشی از قائلین به امامت صاحب الزمان (عج) نسبت به ایشان مرتد خواهند شد و تنها کسانی خواهند توانست از ارتداد نجات پیدا کنند که جزو دعا کنندگان ثابت برای فرج امام زمان (عج) باشند.