تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3730054
شناسه : 3730054
تاریخ :
تصمیم ایتالیا برای تعیین سفیر و از سرگیری روابط با سوریه اقتصاد ایران: وزیر امورخارجه ایتالیا از تصمیم کشورش برای تعیین سفیر در سوریه خبر داد تا نخستین کشور گروه هفت باشد که روابط دیپلماتیک خود را با دمشق پس از سال ۲۰۱۱ از سرمی‌گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه ایتالیا از تصمیم کشورش برای تعیین سفیر در سوریه و از سرگیری روابط رم- دمشق خبر داد.

«آنتونیو تایانی» وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد، «استفانو راواگنان»، فرستاده فعلی وزارت امور خارجه ایتالیا در امور سوریه به عنوان سفیر این کشور در دمشق منصوب شده و قرار است به زودی ماموریت خود را آغاز کند.

به این ترتیب ایتالیا نخستین کشور عضو گروه هفت خواهد بود که بعد از شروع جنگ داخلی در سوریه، ماموریت دیپلماتیک خود در دمشق را از سر می گیرد.

ایتالیا در سال ۲۰۱۲ تمامی کارمندان سفارت خود در دمشق را فراخواند و فعالیت های دیپلماتیک را در سوریه در اعتراض به آنچه آنچه خشونت غیرقابل قبول دولت بشار اسد علیه شهروندان این کشور نامید، به حال تعلیق درآورد.

هفته گذشته ایتالیا و هفت کشور دیگر اتحادیه اروپا نامه ای به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال کردند و از این اتحادیه خواستند نقش موثرتری در سوریه ایفا کند.