تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730036
شناسه : 3730036
تاریخ :
کاهش مصرف برق حرم مطهر رضوی برای کمک به پایداری شبکه برق اقتصاد ایران: مشهد- مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: با دستور تولیت آستان قدس رضوی، مصرف برق حرم مطهر رضوی برای کمک به پایداری شبکه برق کاهش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خوراکیان اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید در روزهای اخیر که موجب افزایش مصرف برق در کشور شده است با دستور تولیت آستان قدس رضوی و با تدابیر صورت گرفته اقداماتی برای کاهش مصرف برق در حرم مطهر رضوی برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: در همین راستا، رواق‌ها و شبستان‌هایی که جمعیت اندکی در آن حضور و تردد داشتند را از مدار خدمت‌رسانی خارج کرده و روشنایی آنها را به حداقل ممکن رسانده‌ایم.

وی با اشاره به تقدیر وزارت نیرو از مصرف بهینه برق در حرم مطهر رضوی، بیان کرد: استفاده از لامپ‌های کم مصرف و استفاده حداکثری از نور طبیعی در محیط‌های اداری و آسایشگاهی از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش مصرف برق صورت گرفته است.

خوراکیان همچنین استفاده از پنل‌های خورشیدی در اماکن مجاور حرم مطهر رضوی مانند بازارهای غدیر و کوثر را از دیگر اقدامات در این راستا ذکر کرد.