تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3730027
شناسه : 3730027
تاریخ :
آغاز به کار طرح مردمی «ضیافت زوار» در خوزستان اقتصاد ایران: اهواز - مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: به منظور خدمت‌رسانی و اسکان زوار اربعین حسینی، طرح ضیافت زوار در خوزستان به عنوان پایتخت موکب ها آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز موسم زیارت اربعین از شروع به فعالیت طرح مردمی ضیافت زوار خبر داد و گفت: در این طرح که به صورت خودجوش و مردمی آغاز شده مردم خوزستان زوار شهرها و استان‌های دیگر که برای زیارت اربعین مشرف می‌شوند در مسیر تشرف و بازگشت از سفر کربلای معلی میهمان خانه‌های خود می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: طرح ضیافت زوار به صورت خودجوش توسط تشکل‌های مردمی از اواخر ماه محرم در خوزستان آغاز شده و تا آخر ماه صفر ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح مردم شهرستان‌های خوزستان که در مسیر زائران اربعین هستند در نقاط مختلف شهر به استقبال از زائران حضرت سیدالشهدا (ع) می‌روند و آنها را برای استراحت و اسکان به خانه‌های خود دعوت می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه از استقبال خوب مردم خوزستان در اجرای طرح ضیافت زوار خبر داد و بیان کرد: همچنین تعداد زیادی از حسینیه‌ها و مساجد پای کار آمدند و مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین هستند.

حجت الاسلام اخوان صباغ عنوان کرد: اگر چه خاستگاه این طرح، مردمی و خودجوش است اما اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در شهرستان‌های مختلف رسالت خویش را تسهیل گری در این خصوص می‌داند و تمام توان خود را در راه خدمت به زائرین سید و سالار شهیدان به کار خواهیم بست.