تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3729996
شناسه : 3729996
تاریخ :
اتفاق تاریخی؛ آیفون در بازار موبایل چین به رتبه ششم سقوط کرد اقتصاد ایران: اپل برای اولین‌بار در سال‌های اخیر از جمع پنج برند برتر فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در چین خارج شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برای اولین‌بار در چند سال گذشته، اپل از جمع پنج فروشنده‌ی برتر گوشی هوشمند در چین خارج شد و در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ در رتبه‌ی ۶ این فهرست قرار گرفت.

براساس داده‌های کانالیس، فروش گوشی آیفون در چین نسبت‌به سال گذشته ۶٫۷ درصد کاهش یافته است. این افت به رقابت شدید با برندهای داخلی مانند ویوو، اوپو، آنر، شیائومی و به‌خصوص هواوی نسبت داده می‌شود.

کانالیس می‌گوید بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل به‌طور کلی ۱۰ درصد رشد کرد و فروش گوشی‌های هوشمند در این مدت از ۷۰ میلیون دستگاه فراتر رفت. ویوو با فروش ۱۳٫۱ میلیون دستگاه جایگاه اول را به‌خود اختصاص داد و ۱۹ درصد از سهم بازار را به‌دست آورد. اوپو با فروش ۱۱٫۳ میلیون گوشی، آنر با فروش ۱۰٫۷ میلیون گوشی و هواوی با فروش ۱۰٫۶ میلیون گوشی به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

فروش گوشی های هوشمند در چین در سه ماهه سوم ۲۰۲۴
Canalys

افزایش ۱۷ درصدی فروش گوشی‌های شیائومی در سه‌ماهه‌ی دوم سال میلادی جاری نسبت‌به سال قبل باعث شد این برند بار دیگر به جمع پنج شرکت برتر اضافه شود و در بازه‌‌ی زمانی مذکور ۱۰ میلیون دستگاه روانه‌ی این بازار کرد. فروش گوشی‌های اپل در این مدت به ۹٫۷ میلیون دستگاه رسید که نشان دهنده‌ی سهم ۱۴ درصدی این شرکت در بازار چین است.

مقالات مرتبط:
  • آیفون ۱۷ فوق باریک احتمالاً تراشه A19 و دوربین پشتی یگانه خواهد داشت
  • ظاهراً آیفون‌های ۲ ترابایتی در راه‌اند

افزایش رقابت در بازار چین، چالش‌های مهمی برای اپل ایجاد کرده است. سهم بازار این شرکت از ۱۶ درصد در سال گذشته به ۱۴ درصد کاهش یافت که باعث شد از رتبه‌ی سوم به ششم سقوط کند. اپل باوجود تلاش‌های تبلیغاتی، ازجمله تخفیف‌های چشمگیر تا ۲۳ درصد، برای حفظ موقعیت خود در بازار چین، همچنان با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند. چشم‌انداز رقابتی در بازار گوشی‌های هوشمند چین با رشد کلی فروشندگان محلی پیچیده‌تر شده است زیرا این برندها از زنجیره‌های تأمین بومی بهره می‌برند و ازطرفی مصرف‌کنندگان چینی به برندهای داخلی کشورشان بسیار وفادار هستند.

جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیات اپل اخیراً از چین بازدید و با مقامات پکن و شنژن دیدار کرد تا بر تعهد شرکت متبوعش به بازار این کشور تأکید کند. لوکاس ژونگ، تحلیلگر کانالیس، بر اهمیت بومی‌سازی Apple Intelligence برای چین در سال آینده به‌منظور بازپس گرفتن سهم بازار تأکید کرد. همچنین انتظار می‌رود عرضه‌ی سری آیفون ۱۶ در اواخر سال جاری تقاضا را برای گوشی‌های این شرکت افزایش دهد و موقعیت غول فناوری کوپرتینویی را در بازار چین بهبود بخشد.