تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3729981
شناسه : 3729981
تاریخ :
دومینوی کناره‌گیری سیاستمداران آلمانی از ترس حملات روزافزون اقتصاد ایران: یک رسانه آلمانی در مطلبی از دومینوی کناره گیری مقام‌های سیاسی در آلمان به دلیل ترس از حملات و تهدیدهای روزافزون علیه آنها از طرف گروه‌های مختلف خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "هامبورگرابند بلات" آلمان در مطلبی نوشت: سیاستمداران آلمانی به دلیل تهدیدهای روزافزون به طور فزاینده ای از سمت خود استعفا می کنند. حملات علیه این قشر دائما در حال افزایش هستند و نگرانی ها در این باره هم به موازات آن افزایش می یابد.

دیرک نوباور یکی از این سیاستمداران آلمانی است که اخیرا از این عرصه کناره گیری کرده است. او در واقع می خواست به عنوان مدیر ناحیه مرکزی ایالت زاکسن به مسئولیت خود ادامه دهد. اما اخیرا اعلام کرده که از این کار کناره گیری می کند. عصر سه شنبه، این مرد 53 ساله ویدئویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. او در آن درباره دلیل استعفای خود و اینکه چرا اکنون استعفا می کند صحبت کرد.

وی تهدیدات پراکنده در گوشه و کنار جامعه را از دلایل کناره گیری خود اعلام کرد. افراط گرایان راست بارها او را مورد آزار و اذیت، توهین و تهدید قرار دادند - و تظاهراتی را در مقابل خانه اش ترتیب دادند. آزار و اذیت تا آنجا پیش رفت که نوباور اکنون می خواهد عقب نشینی کند.

پرونده مربوط به این مدیر منطقه غیرحزبی یک مورد منحصر به فرد در آلمان نیست. تحقیقات اداره پلیس جنایی فدرال آلمان نشان داد: 38 درصد از بیش از 1700 مقام شهرداری مورد بررسی در آلمان بین نوامبر 2022 و آوریل 2023 در معرض خصومت و تهدید قرار گرفتند. حدود یک چهارم این موارد شامل اظهار نظرهای نفرت انگیز علیه آن ها بوده و این روند رو به افزایش است. دو درصد هم شامل حملات فیزیکی بود. بر اساس اطلاعات پلیس از هر 10 حادثه فقط یک مورد گزارش شده است و تعداد موارد گزارش نشده زیاد است.

سیاستمداران همیشه در برابر حملات آسیب پذیر بوده اند. اما این چالش ها در سال های اخیر در آلمان افزایش یافته است. اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان اخیراً در این باره گفته است که لحن اجتماعی نباید توسط عناصر جدایی کننده تعیین شود. به گفته وی به نظر می رسد چیزی در حال لغزش است.

این مسئله فقط بر سیاستمداران محلی تأثیر نمی گذارد. اخیراً، ایوان ماگواس، نایب رئیس پارلمان آلمان از حزب دموکرات مسیحی هم اعلام کرد که دیگر نمی خواهد در انتخابات فدرال بعدی شرکت کند. این زن 44 ساله توضیح داد که این تصمیم برای او آسان نبود، اما او با مشورت خانواده اش این تصمیم را گرفت.

وی در توجیه دلایل خود برای این اقدام گفت: من توهین، تهدید و متأسفانه بی‌تفاوتی زیادی را تجربه کردم. ماگواس در این باره گفت که این انرژی را از بین می برد. اگر کشور ما به این مسیر ادامه دهد، هوا تاریک و سرد می شود - با وجود تمام کاستی های کوچک و بزرگ، مردم باید در مورد آن فکر کنند .اگر اعتماد به نفس نداشته باشید، نمی توانید کسی را متقاعد کنید، نمی توانید کسی را درباره منطقه ما به وجد آورید.

کارامبا دیابی، نماینده حزب سوسیال دموکرات از ایالت زاکسن نیز کناره گیری خود از عرصه سیاست را اعلام کرده است. این نماینده سنگالی الاصل پارلمان آلمان در زندگی سیاسی خود دستخوش مشکلات زیادی از جمله آتش سوزی در دفتر حوزه انتخابیه خود شده است .

دیابی به خبرگزاری آلمان گفت: برخی از مراحل بسیار سخت بود. دلیلی که او برای کناره گیری خود بیان کرد این بود که زمان آن فرا رسیده است که راه های جدیدی را در پیش بگیرد و برای جوانان جا باز کند. اما این حملات هم بر دیابی تأثیر گذاشت. او آشکارا توضیح داد: کارمندان من برای پرداخت پول یا ترک کار هدف باج گیری قرار گرفتند. تهدید به مرگ شدند. این لحظاتی است که از خط قرمزها عبور شده است.

در ماه می نیز تظاهرکنندگان خودروی کاترین گورینگ-اکارت ، معاون رئیس بوندستاگ را محاصره کرده و در حالی که او در آن نشسته بود از خروج آن جلوگیری کردند. نمونه دیگر حمله به ماتیاس ایکه، نماینده پارلمان درسدن است که در حین تهیه پوستر برای انتخابات اتحادیه اروپا به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

مارکوس لوه، رئیس انجمن شهرها در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: اگر مردم دیگر جرأت کاندیداتوری را نداشته باشند زیرا باید از سلامتی خود بترسند، جامعه دموکراتیک ما سقوط خواهد کرد.

انتهای پیام/