تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3729970
شناسه : 3729970
تاریخ :
از هر ۱۰ فلسطینی ساکن نوار غزه ۹ نفر به اجبار آواره شده‌اند اقتصاد ایران: آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که از هر ۱۰ فلسطینی ساکن نوار غزه، ۹ نفر در پی جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه این باریکه به اجبار آواره شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کرد که از هر ۱۰ فلسطینی ۹ نفر در نوار غزه که در معرض جنگ ویرانگر اسرائیل قرار دارد، به اجبار آواره شده‌اند.

«آنروا» در پیامی در شبکه اجتاعی ایکس تاکید کرد که از هر ۱۰ نفر در غزه با جمعیتی حدود ۲.۲ میلیون نفر، ۹ نفر به اجبار آواره شده‌اند.

این نهاد بین المللی افزود که خانواده‌های آواره در هر کجا که می‌توانند به دنبال سرپناهی هستند، خواه در مدارس شلوغ، ساختمان‌های ویران‌شده، چادرهای ساده روی شن‌ها، یا در میان انبوه زباله‌ها. اما هیچ یک از این مکان ها امن نیست و مردم دیگر جایی برای رفتن ندارند.

معاون کمیسر کل آنروا هم در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع در نوار غزه گفت: شورای امنیت قطعنامه هایی برای پایان دادن به جنگ صادر کرد، اما تاثیری نداشت و رنج ها در نوار غزه افزایش یافت.

وی افزود: دو سوم تأسیسات و مراکز آنروا در نوار غزه بمباران شده است. کاروان های کمک رسانی و امدادی متعلق به آژانس های سازمان ملل متحد هم در مسیر حرکت به سمت شمال غزه هدف قرار گرفتند.

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد: قرار است کنست اسرائیل قوانینی را تصویب کند که ما را هدف قرار داده و اساس قوانین بین المللی را از بین می برد. یک کارزار ضد آنروا وجود دارد که اختیارات سازمان ملل در مورد وضعیت بشردوستانه در غزه را تضعیف خواهد کرد.

معاون کمیسر کل آنروا همچنین گفت: ما اکنون با مشکلات زیادی روبرو هستیم و بسیاری از مدارس ما در نوار غزه هدف قرار گرفته اند. در صورت تصویب قوانین اسرائیل مبنی بر ممنوعیت فعالیت آنروا، عواقب آن فاجعه بار خواهد بود. تلاش ها برای برچیدن آنروا در نوار غزه هنوز ادامه دارد.