تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3729943
شناسه : 3729943
تاریخ :
مدعیان دموکراسی هنگام تشویق «هیتلر زمانه» ذره‌ای خجالت نکشیدند اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ما و کل جهان مشاهده کردیم چگونه نمایندگان کنگره آمریکا کسانی را که حدود ۴۰ هزار کودک، زن و سالخورده را در نوار غزه به قتل رساندند، تشویق کردند و ذره‌ای خجالت نکشیدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا گفت: ما و کل جهان مشاهده کردیم که چگونه کنگره آمریکا یک قاتل را که در نوار غزه مرتکب نسل کشی شده است، تشویق کرد.

اردوغان افزود: تصور کنید که کنگره آمریکا قاتلانی را که جان نزدیک به ۴۰هزار کودک، زن و سالخورده را گرفته‌اند، مثل یک قهرمان تحسین و تشویق کرد. معمولا اشخاصی که به بشریت خدمت می‌کنند، مورد تشویق قرار می‌گیرند اما دنیا شاهد تشویق یک قاتل و عامل نسل‌کشی در کنگره آمریکا بود.

وی تصریح کرد: کسانی که درس‌های دموکراسی و حقوق بشر را به جهان ارائه می‌کردند، هنگام تشویق هیتلر زمان ما، ذره‌ای خجالت نکشیدند. تشویق چندباره نتانیاهو در کنگره آمریکا بیانگر چشم‌پوشی جامعه جهانی از نقض حقوق بشر و ورشکستگی محافل بین المللی است.

اردوغان خاطرنشان کرد: ما با جنونی مواجه هستیم که به میزبانی از قصابی که دستانش به خون 150 هزار غزه‌ای آلوده است، بسنده نکرده و سخنرانی پر از هذیان او را تحسین کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت: سیستم جهانی که برای محافظت از منافع اقتصادی، سیاسی، نظامی و دیپلماتیک برندگان جنگ جهانی دوم ایجاد شده، آغاز به منسوخ شدن کرده است.