تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729923
شناسه : 3729923
تاریخ :
همدلی و همکاری حداکثری از الزامات امروز کشور است اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: در برهه کنون همدلی، هم افزایی و همکاری حداکثری از الزامات کشور است و دولت و مجلس باید به مانند یک پیکر واحد باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸ به فرمان امام راحل (ره) و به امامت آیت الله طالقانی اظهار داشت: در سال ۵۸ به فرمان امام راحل (ره) و به امامت عالم مجاهد مرحوم آیت الله طالقانی اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقامه شد و از آن تاریخ تاکنون نماز جمعه در سراسر کشور به پایگاه ترویج اندیشه‌های دینی و انقلابی مبدل و الهام بخش نیروهای وفادار به نظام مقدس اسلامی شده است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز نزدیک به ۹۰۰ پایگاه و قرارگاه فرهنگی و اخلاقی جمعه به برکت نظام مقدس اسلامی در کشور دایر است.

وی گفت: نماز جمعه علاوه بر رویکردهای عبادی، معرفتی و تربیتی به حکمت‌ها و مصلحت‌های سیاسی و اجتماعی همچون تقویت نظام اسلامی، حمایت از رهبری، آگاهی بخشی نسبت به جریان‌ها، وحدت و همدلی، تعاون و برادری، عدالت، انصاف و صلح و همزیستی نیز توجه اکید دارد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با گرامیداشت یاد شهدای محراب به خصوص شهید خدمت، آیت الله «آل هاشم» امام جمعه تبریز و همه ائمه جمعه که از نخستین اقامه این نماز در شهرستان حضور یافتند یادآور شد: مرحوم حجت الاسلام محمدی اصفهانی نخستین امام جمعه گناوه در سال ۶۰ بود و پس از ایشان سایر ائمه جمعه در این شهرستان حضور یافتند که پرچم هدایت مردم را بر عهده داشته‌اند.

امام جمعه گناوه از خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان، استاندار و معاونان، فرماندار شهرستان، معاونان، رؤسای ادارات، شورای اداری و تأمین، رئیس و اعضای ستاد، نیروی انتظامی و همه کسانی که همواره حامی و پشتیبان قرارگاه دینی و اخلاقی و تقوایی نماز جمعه بوده‌اند تقدیر کرد و گفت: امروز نیز در سالروز اقامه نخستین نماز جمعه، شاهد برپایی میز خدمت ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در محل مصلی جمعه هستیم که قابل تقدیر است.

همدلی و همکاری حداکثری از الزامات امروز کشور است

وی با تقدیر از حضور اقشار مختلف مردم در صفوف دشمن شکن نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: حضور مردم در گرما و سرما در این پایگاه دینی و فرهنگی، گرمابخش این جایگاه عبادی و سیاسی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: نماز جمعه متعلق به یک گروه، قشر و یا جناح خاص نیست بلکه متعلق به همه مردم است و محل وحدت، همدلی، محبت و عدالت است و باید تلاش کرد این وحدت و همدلی‌ها را بیشتر کرد و این پایگاه نماز جمعه می‌تواند قرارگاه وحدت، اتحاد و همدلی باشد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امام جمعه باید دارای تفکر فراجناحی و متعلق به همه مردم باشد، اضافه کرد: نقش امام جمعه در جامعه، نقش پدری است و باید همه فرزندان خود و اقشار مردم را در نظر داشته باشد.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین مرصاد در ۵ مرداد سال ۶۷ گفت: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران اسلامی، دشمن که به خیال خام خود تصور می‌کرد مردم از انقلاب و جنگ خسته شده‌اند، با همراهی منافقین و رژیم بعث عملیاتی را علیه انقلاب اسلامی آغاز کردند تا بتوانند ۳۳ ساعته تهران را تصرف کنند، اما با مقاومت جانانه نیروها و رزمندگان ایران اسلامی و با فرماندهی «شهید صیاد شیرازی» با شکست مواجه شدند و ناکام ماندند.

همدلی و همکاری حداکثری از الزامات امروز کشور است

غافل نشدن دشمن درس بزرگ عملیات مرصاد

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: این عملیات نشان داد که باید همواره هشیار، مراقب و بیدار بود و از نفوذی‌های دشمن هرگز غافل نشویم و این درس بزرگ و مهم عملیات غرورآفرین مرصاد بود.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه این پیروزها نشان از همراهی مردم در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها در کنار انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: ملت غیور ایران اسلامی همواره و در همه عرصه‌ها از ابتدا تا کنون در کنار انقلاب اسلامی بوده‌اند و امروز وظیفه همه قوای سه گانه خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات زندگی آنها است.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر فرزانه انقلاب با نمایندگان مجلس دوازدهم و توصیه‌های رهبری به نمایندگان و رئیس جمهور منتخب گفت: امروز باید مسیر دستیابی به اهداف انقلاب را را با همکاری مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم هموار کرد و مجلس به عنوان نهاد ریل گذار و سیاست گذار باید قوانینی را در کشور مصوب کند که باعث تحول مثبت و معطوف به کارآمدی نظام اسلامی رقم بزند.

وی اضافه کرد: دولت هم با به دست گرفتن امور اجرایی کشور و حرکت بر مدار اولویت‌ها بر حل مشکلات فوری مردم تلاش کند.

وی گفت: در برهه کنون همدلی و هم افزایی و همکاری حداکثری از الزامات کشور است و دولت و مجلس باید به مانند یک پیکر واحد باشند و اگر روزی مجلس و دولت با هم تنش ایجاد کنند و منافع حزبی و جناحی را مقدم بر منافع ملی بدانند هیچکدام موفق نخواهند بود.

همدلی و همکاری حداکثری از الزامات امروز کشور است

امام جمعه گناوه با اشاره به برخی توصیه‌های مقام معظم رهبری در این دیدار گفت: رهبری فرمودند: هم دولت و هم مجلس باید همدل باشند و تعامل داشته باشند.

وی گفت: به فرموده رهبری یکی از وظایف فوری مجلس این است که کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم را مصوب کند و این به معنای این است که شاخص‌ها هم در نظر بگیرد و اما منافع ملی را بر سایر امور مقدم بداند و دولت نیز باید در کابینه خود به جای استفاده از افرادی که پیر، آزموده شده و کسانی که در ادوار مختلف کارآیی نداشته‌اند از جوانان و نخبگان استفاده کند.

وی با اشاره به شاخصه‌های وزیران از دیدگاه رهبری که می‌توانند میدان دار این میدان باشند گفت: امین بودن، صادق بودن، متدین بودن، معتقد به جمهوری اسلامی از بن دندان و نظام اسلامی، با ایمان، امید به آینده، نگاه مثبت به افق، متشرع بودن، نداشتن سوءسابقه، داشتن نگاه ملی، غرق در مسائل حزبی، جناحی و سیاسی نبودن، کارآمد بودن از شاخص‌های مهم انتخاب وزیران از دیدگاه رهبری است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: اگر تعاملات دولت و مجلس در مسیر درست و بر اساس شاخصه‌های رهبر فرزانه انقلاب قرار گیرد حاصل آن تحقق منافع ملی و تشکیل کابینه کارآمد در تراز جمهوری اسلامی است که موجب رضایت مردم و رهبری خواهد شد.