تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729914
شناسه : 3729914
تاریخ :
امیدواریم هم‌افزایی خوبی بین مجلس و دولت شکل بگیرد اقتصاد ایران: همدان-امام جمعه همدان گفت: امیدواریم هم‌افزایی و انجام خوبی بین مجلس و دولت شکل بگیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: در دوران پیامبر گرامی اسلام نماز جمعه با عظمت و اهمیت و اهتمام جامعه اسلامی برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در دوران بنی امیه و بنی عباس، نماز جمعه به تریبونی برای توجیه عملکرد حکومت تبدیل شده بود، افزود: نماز جمعه در آن دوران از مسیری که پیامبر اسلام تعیین کرده بود، فاصله گرفته بود.

شعبانی اضافه کرد: نماز جمعه باید صدای مردم باشد، مسائل اسلام را بازگو کند اما در زمان بنی‌امیه به توجیه‌گری ظلم بنی امیه و بنی‌عباس تبدیل شده بود.

وی با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از تاریخ تشیع همانند دوران انقلاب اسلامی نماز جمعه دارای عظمت نبوده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه نماز جمعه را احیا کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از دستاوردهای بزرگ و مهم جمهوری اسلامی است، گفت: سلوک امام جمعه و روحانیت باید منطبق با امامین انقلاب باشد.

وی ادامه داد: نتانیاهو به دنبال جذب حمایت آمریکا و بنای وارد کردن مستقیم این کشور به جنگ را دارد، دو رویکرد در آمریکا را در برابر سفر نتانیاهو را شاهد بودیم یک رویکرد افکار عمومی، مردم، نخبگان و برخی سیاسیون بودند که در جلسه کنگره شرکت نکردند.

شعبانی افزود: این رویکرد نشان می‌دهد که جنایات در غزه وجدان بشری را بیدار کرده است، اما رویکرد دوم تأسف بار است، کنگره‌ای که گاهی حرف از حقوق بشر می‌زند برای نسل کشی و کودک کشی دست می‌زند.

وی تصریح کرد: اگر سیاستمداران آمریکایی عقل داشته باشند خودشان را هزینه رژیم صهیونیستی نمی‌کنند.

شعبانی بیان کرد: تنفیذ به این خاطر است که برخی از اقدامات رئیس جمهوری از شئون ولایت است و به رئیس جمهور داده می‌شود تا اقدامات او مشروعیت پیدا کند.

وی افزود: چه رئیس جمهور منتخب در معرفی کابینه و چه مجلس در رأی اعتماد مصالح مردم را مورد توجه قرار دهد. مجلس به کسانی رأی دهد که در تعارض منافع مردم و سرمایه‌داران، منفعت مردم را لحاظ کنند.

امام جمعه همدان گفت: مجلس و دولت در پیشگاه الهی و مردم موظف هستند بهترین افراد را معرفی و رأی اعتماد دهند.