تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729911
شناسه : 3729911
تاریخ :
عظیم‌ترین کار فرهنگی برای هدایت و نجات جامعه منابر دینی هستند اقتصاد ایران: اصلاندوز_ امام جمعه اصلاندوز گفت:عظیم‌ترین کار فرهنگی برای هدایت و نجات جامعه جلسات و منبرها و روضه ها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت روز نماز جمعه و تقدیر از عوامل نماز جمعه و مردم شریف اصلاندوز که همیشه به صورت پرشکوهی در نماز سیاسی و عبادی شرکت می‌کنند اظهار داشت: در بین مناصب روحانیتی، نهاد امامت جمعه به واسطه اینکه «بهر و بخشی از دستگاه رهبری» است و به عنوان «پایگاه و مرکز نزدیک به ذهن و گوش و جسم مردم در سراسر کشور»، ادامه‌دهنده خط و جریان رهبری و هدایت جامعه اسلامی است، تأسی‌اش از سیره امامان انقلاب در مردم‌باوری، مردم‌مداری و مردم محوری، نه تنها باید بیشتر از همه باشد، بلکه باید الگو و شاخص زیست روحانیت در متن و بطن جامعه و مردم باشد.

وی افزود: اساساً لباس روحانیت، لباس قبول مسئولیت اجتماعی است. و قله این مسئولیت‌پذیری، داشتن روحیه پدرانه در مواجهه با مردم است. به همین جهت است که امام الائمه بر رفتار پدرانه ائمه جمعه بسیار تأکید دارند و به نظر ایشان، انس با جوانان؛ راه تشخیص سوالات آن‌ها است.

جعفرزاده گفت: سید الشهدا علیه السلام مکرراً ما را به یک آیه شاخص قرآن توجه می‌دهند؛ آیه بسیار مشهور «حزب الشیطان». کلمه کلیدی این آیه «اسْتَحْوَذَ» است. استحوذ علیهم الشیطان، یعنی شیطان چنان بر آن‌ها تسلط یافته که گویی سوار آنان شده و آن‌ها را می‌راند.

این گفتمان حسینی (ع) به ما یاد می‌دهد که برای ماندن در طرف درست تاریخ و عضویت در سپاه تاریخی جبهه حق، باید از استحواذ شیطان بیرون بیاییم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز خاطر نشان کرد: خطرناک‌تر از استحواذ فردی، استحواذ اجتماعی شیطان است. چالش اصلی جبهه حق در مقابله با باطل این است که باطل، لخم و لخت به میدان نمی‌آید، شبهه‌ای می‌آید. شبهه، یعنی باطل حق‌نما.

جعفرزاده در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبیین اولین آزمون مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم تصریح کرد: اولین مواجهه مجلس و دولت در روزهای آتی رقم خواهد خورد؛ آنگاه که رئیس‌جمهور قرار است اعضای کابینه خود را به مجلس معرفی کند و از نمایندگان مردم رأی اعتماد بگیرد این در واقع اولین آزمون مجلس و دولت در تحقق منویات رهبر انقلاب و انتظارات مردم است.

امام جمعه اصلاندوز ابراز کرد: کنار گذاشتن تعلقات سیاسی و تقدم منافع ملی بر منافع جناحی، حرکت در مسیر همکاری حداکثری دو قوه است. گرایش سیاسی اکثریت نمایندگان ملت و رئیس‌جمهوری منتخب مردم از دو جناح سیاسی متفاوت‌اند. همین امر موجب‌شده نگرانی‌هایی در این زمینه به‌وجود آید و اگر قرار باشد خوی جناحی و سیاسی بر روابط این دو حاکم شود، بدون‌شک منازعات سیاسی اوج می‌گیرد و حاصل آن قفل‌شدن امور کشور خواهد شد. حادثه ناگوار و پرهزینه‌ای که در برخی از ادوار گذشته نمونه‌هایی از تجربیات تلخ آن به‌خاطر مانده است.

وی در پایان گفت: توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب در دیدار نمایندگان، ضمن دعوت به همدلی و تعامل، شاخص‌هایی را برای تشکیل کابینه دولت آینده ارائه دادند که توجه به این شاخص‌ها می‌تواند محور رایزنی و تعاملات مجلس و دولت باشد.

امام جمعه اصلاندوز بیان کرد: رئیس‌جمهور باید افرادی با چنین شاخص‌هایی را معرفی کند تا در قامت وزارت مشغول به کار شوند و از دیگر سو مجلس نیز ضمن آنکه اصل را بر تعامل و همکاری گذاشته است، باید وجود این شاخص‌ها در نامزدهای پیشنهادی را مورد بررسی دقیق قرار دهد، چراکه مسئولیت در نظام اسلامی امانت است و امانت‌ها را باید به صاحبان آن‌ها سپرد.