تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729909
شناسه : 3729909
تاریخ :
«مرصاد» وعده الهی به شقی‌ترین دشمنان بود اقتصاد ایران: کرمانشاه- توهم شقی‌ترین و منفورترین دشمن ملت ایران اسلامی در عملیات غرورآفرین مرصاد برای همیشه از بین رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- آرزو کرمی: پایان طولانی‌ترین جنگ ناعادلانه و نابرابر قرن در این روز رقم می‌خورد؛ پنجم مرداد ۱۳۶۷ پایانی بر خیال باطل تصرف و اشغال کامل خاک ایران توسط استکبار جهانی و دست نشانده‌اش در منطقه بود. جنگی که استکبار در شهریور ۱۳۵۹ با پیش انداختن صدام حسین و با حمایت اکثریت کشورهای دنیا علیه مردم و انقلاب اسلامی راه انداخت اما به واسطه وعده نصر الهی که پیروزی مؤمنان قطعی است، ایران اسلامی با دست خالی و تنها با پشتوانه اخلاص، وطن دوستی، رشادت و دلاور مردی رزمندگان و نیروهای مردمی در جنگ تحمیلی به پیروزی رسید و پوزه دست نشانده استکبار جهانی در منطقه را به خاک مالید.

بعد از هشت سال جنگ نابرابرانه علیه ملت مردم ایران زمانی که صدام و صدامیان شکسته مذبوحانه و رسوایی سنگین خود را در این جنگ دیدند و با دست به دامن شدن شورای امنیتی که تا آن زمان گویی خفقان گرفته بود و جنایات جنگی علیه مردم ایران را نمی‌دید، طرح قطعنامه صلح ۵۹۸ را طرح و طرفین را به پذیرش این قطعنامه دعوت کرد که سرانجام چند روز پس از پذیرش این قطعنامه از سوی هر ۲ طرف، صدامی که حقارت شکست برایش بسیار سنگین بود با پیش انداختن منافقین قصد انتقام این حقارت را داشت.

«مرصاد» وعده الهی به شقی‌ترین دشمنان بود

منافقین کوردل که تا بن دندان توسط صدام به تجهیزات کامل و به‌روز جنگی مسلح شده بودند و با پشتوانه ارتش رژیم بعث، با خیال باطل همراهی و پیوستن مردم جبهه غرب به آنها، با هدف تصرف تهران در سه روز عملیات خود را با نام «فروغ جاودان» آغاز کرد.

کینه منافقین از مردم، جنایت بیمارستان اسلام آبادغرب را رقم زد

منافقین در پیشروی‌های ابتدایی خود زمانی که با مقاومت مردمی مواجه شدند و مردم در شهرهای سرپل ذهاب، کرند غرب و اسلام آباد غرب در دفاع از آب و خاک وطن‌شان تا رسیدن رزمندگان اسلام با دست خالی به جنگ تن به تن با آنها پرداختند، از مردم کینه به دل گرفته و دست به فجیع‌ترین جنایات بشری علیه مرد، زن، کهنسال و حتی خردسال زدند و زمانی که به بیمارستان اسلام آباد غرب رسیدند همه بیماران و مجروحان جنگی در آن بیمارستان را به وحشیانه‌ترین وضع به شهادت رساندند.

پیشروی منافقین تا تنگه چهار زبر در ۳۴ کیلومتری شهر کرمانشاه ادامه داشت اما با رسیدن رزمندگان اسلام و رشادت‌ها، فداکاری‌ها و دفاع جانانه دلیر مردان و زنان خطه ایران اسلامی و نیز امداد الهی دشمن در کمینگاه این تنگه زمین گیر شد و «فروغ‌» شأن به بی آبرویی، خفت و خواری ماندگار تا ابد تاریخ برای آنها و سردمدارانشان تبدیل شد.

در واقع عملیات غرورآفرین مرصاد پاتک رزمندگان اسلام در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان منافقین بود که با رمز یا علی آغاز شد و طی آن بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر از منافقین کوردل کشته و زخمی شد و تعدادی نیز به اسارت رزمندگان درآمدند.

در کنار نیروهای ارتش و سپاه، نقش پررنگ هوانیروز کرمانشاه و خصوصاً شهید صیاد شیرازی در پیروزی عملیات مرصاد ماندگار است که با پشتیبانی هوایی هوانیروز و بستن مسیر اصلی تنگه چهار زبر توسط رزمندگان، منافقین در این منطقه زمین‌گیر و همه تجهیزات لجستیک و ادوات مدرن جنگی منهدم شد و همین همراهی و اتحاد نیروهای مردمی، ارتش و سپاه موجب در هم شکستگی منافقین و فرار برخی از آنها از طریق کوه‌های منطقه شد و برخی نیز برای اسیر نشدن به دست نیروهای ایرانی خودکشی کردند و در این روز برای همیشه طومار ننگین منافقین بسته شد.

عملیات مرصاد نماد عزت و حقانیت ملت ایران اسلامی است

بی‌شک پیروزی در عملیات مرصاد که نماد عزت، عظمت و حقانیت ملت ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی است بدون پشتوانه، همراهی و از خود گذشتگی‌های مردم محلی میسر نمی‌شد.

در این عملیات هیچ طرح و نقشه از قبل برنامه‌ریزی شده‌ای برای شکسته دشمن وجود نداشت و تنها با مدد الهی، حمایت مردم و اقدامات خودجوش رزمندگان اسلام، طومار منافقین در ظرف کمتر از یک روز در منطقه چهار زبر نابود شد و ظرف ۲۴ ساعت این منطقه تا نقطه صفر مرزی از وجود دشمن پاکسازی شد.