تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3729894
شناسه : 3729894
تاریخ :
خانواده امام موسی صدر خواهان اعمال نفوذ روسیه به لیبی شدند اقتصاد ایران: خانواده امام موسی صدر و دبیر کمیته پیگیری پرونده ناپدیدشدن وی با فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، خانواده امام موسی صدر و قاضی «الشامی» دبیر کمیته پیگیری پرونده ناپدیدشدن امام موسی صدر با «میخائیل بوگدانف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و شمال آفریقا و «الکساندر روداکف» سفیر روسیه در بیروت دیدار کردند.

الشامی درباره این دیدار گفت: سفر به روسیه با دعوت وزارت خارجه این کشور انجام شد. طی این دیدار متوجه شدیم که بوگدانف از اوضاع خاورمیانه، لبنان و مسئله ناپدیدشدن امام موسی صدر آگاه است. همچنین بحث‌هایی پیرامون برخی موضوعات مربوط به پرونده امام موسی صدر و برادرانش صورت گرفت.

وی افزود: ما بر این خواسته خود تاکید کردیم که فدراسیون روسیه به عنوان کشوری بزرگ از نفوذ خود بر دولت لیبی و گروه‌های لیبیایی برای فشارآوردن به آن‌ها جهت اجرای تفاهم‌نامه امضاشده میان ما و آن‌ها در سال ۲۰۱۴ که با وجود تمامی وعده‌ها آن را اجرا نکردند، استفاده کند.

الشامی بیان کرد: ما به طرف روسی تاکید کردیم که خواهان تحویل‌گرفتن پرونده تحقیقات هستیم و این موضوع حق ماست. همچنین تاکید کردیم که خواستار دریافت اطلاعات موجود نزد طرف لیبیایی در این رابطه و هر اطلاعاتی که ما را به محل بازداشت امام موسی صدر و برادرانش می‌رساند هستیم و این نیز حق ماست.