تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729888
شناسه : 3729888
تاریخ :
رفع مشکلات اقتصادی ومعیشتی مردم برنامه اولویت‌دار دولت منتخب باشد اقتصاد ایران: اراک- خطیب جمعه اراک گفت: دولت چهاردهم با تشکیل کابینه توانمند و جوان رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از جمله مسکن، اشتغال و تسهیل در ازدواج فرزندان را در اولویت اقدامات قرار دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اراک با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: معظم له، انسجام و همدلی‌مجموعه ارکان نظام نیاز کشور، نظام و مردم دانستند.

وی افزود: موفقیت دولت منتخب در مسائل اقتصادی، فرهنگی، بین‌المللی و دیگر عرصه‌ها مایه مباهات نظام است و همگان باید در این راستا تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در هفته جاری چند نکته در راستای قانون گذاری، نظارت و دولت منتخب به نمایندگان مجلس تذکر دادند و امید است دولت چهاردهم، دولتی فعال، مجاهد، سختکوش، باکفایت و مردمی باشد و بتواند مسیر شهید رئیسی را با قدرت ادامه دهد و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت اقدامات قرار دهد.

امام جمعه اراک با اشاره به وقایع پنجم مرداد در اراک گفت: ۲۰۷ شهید در روز پنجم مرداد سال‌های ۶۱، ۶۵ و ۶۷ در عملیات‌های رمضان، مرصاد و بمباران واحدهای تولیدی اراک تقدیم انقلاب شد که به همین سبب، امروز به عنوان روز ایثار و مقاومت شهر اراک نامگذاری شده است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه نخستین نماز جمعه رسمی کشور در پنجم مرداد سال ۵۸ در تهران توسط آیت الله طالقانی برگزار شد، گفت: اکنون نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه کشور و ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود و انتظار آیت با تعامل و همدلی این اجتماع مذهبی هرچه باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه نماز جمعه، کلاس معرفت و سنگر نظام جمهوری اسلامی است، افزود: انتظار است با شرکت در نماز جمعه، یاد تمام شهدای محراب را زنده نگه داریم و این پرچم عزت و شرف نظام و انقلاب، برپا نگه داشته شود.