تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729883
شناسه : 3729883
تاریخ :
یک روز در هفته همه صنایع و معادن تعطیل می‌شود اقتصاد ایران: تبریز-امام جمعه تبریز گفت: یک روز در هفته همه صنایع و معادن تعطیل می‌شود تا برق خانگی تأمین شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف برق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است متأسفانه مصرف بهینه انرژی در کشور مراعات نمی‌شود و برای تأمین برق خانگی برق صنایع قطع می‌شود.

مطهری ادامه داد: یک روز در هفته همه صنایع و معادن تعطیل می‌شود تا برق خانگی تأمین شود به طوری که هفته گذشته در استان ۹۰۰ مگاوات مصرف برق داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷.۵ درصدی داشت.

وی گفت: مردم فکر می‌کنند وقتی خاموشی نیست پس همه چیز حل است و مشکلی نیست در حالی که صنایع به‌خاطر این موضوع تعطیل می‌شود.

وی اضافه کرد: حتی خاموشی یک لامپ اضافه هم در تأمین برق سایر بخش‌ها مؤثر است و نباید اسراف کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: موضوع فلسطین و غزه جهانی است و همه باید از آن حمایت کنند.

مطهری اصل گفت: البته در روزهای گذشته حمله انصارالله یمن به یکی از برج‌های صهیونیستی منجر به تزلزل امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی شد و امید است این حلقه ایجاد شده بین انصارالله یمن، حزب‌الله و جوانان پرشور منجر به نابودی اسرائیل شود و به‌زودی شاهد اقامه نماز در قدس شریف باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایحان شرقی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: بعد از دهه محرم، تمام دل‌ها دنبال زیارت اربعین است و همه ما مشتاق زیارت سیدالشهدا (ع) هستیم از این رو انتظار داریم دولت و دست‌اندر کاران، زیارت اربعین را تسهیل کنند تا این زیارت به خوبی برگزار شود.

وی ادامه داد: پس از شهدای خدمت، کشور با درایت رهبر معظم انقلاب بدون هیچ مشکلی اداره شد و امیدواریم دولت جدید نیز مثل دولت سیزدهم که پرتلاش و مورد رضایت رهبری بود به کار ادامه دهد.

وی افزود: امید است رئیس جمهور منتخب وزرای متخصص، علاقه‌مند به پیشرفت کشور و متکی به نیروهای داخلی و جوان را مورد توجه قرار دهد.