تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729882
شناسه : 3729882
تاریخ :
عملیات اجرایی و عمرانی ایستگاه شماره ۵ خط دوم متروتبریز سرعت گرفت اقتصاد ایران: تبریز-مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در بازدید میدانی و جلسه کارگاهی ایستگاه شماره ۵ خط دوم مترو از تسریع عملیات اجرایی این ایستگاه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب وحیدکیا با اشاره به برنامه زمانبندی و نصب روز شمار در این ایستگاه تاکید کرد: مطابق زمانبندی مقرر شده تا این ایستگاه به همراه سایر ایستگاه‌های فاز اول خط ۲ تا شهریور ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: برای تحقق این مهم اکیپ‌های اجرایی در سه شیفت کاری به صورت شبانه روزی در فعالیت هستند و مجموعه متروی تبریز و کارگاه‌های آن بدون تعطیلی مشغول کار هستند.

وحیدکیا ادامه داد: در حال حاضر آرماتوربندی و بتن‌ریزی دیواره‌های سکوی مسافری (ضلع شرقی و غربی) در حال انجام است و مستمرا پیگیر هستیم تا مطابق زمانبندی در موعد مقرر عملیات اجرایی ایستگاه قر آغاج به اتمام برسد.

وی افزود: مسلم است ساخت مترو سیستم در هر شهری با مشکلاتی مواجه است، مدیریت شهری فعلی و پیگیری‌های مستمر باعث شد تا بسیاری از مشکلات پیش روی پروژه مرتفع شود و اولویت اصلی ما در حال حاضر آماده سازی بسترهای لازم برای گشایش شریان اصلی شهر جهت تسهیل تردد شهروندان است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز تصریح کرد: با آماده کردن این بسترها ادامه فعالیت در زیرزمین تا اتمام پروژه تداوم خواهد داشت و موانعی که برای اصناف و کسبه پیرامون ایستگاه به وجود آمده مرتفع خواهد شد.

خط ۲ متروی تبریز به طول ۲۲/۴ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه در سه فاز طراحی شده که فاز اول آن به طول ۱۰ کیلومتر از (قراملک تا دانشسرا) مطابق زمانبندی اعلامی و در صورت تأمین منابع مالی در نیمه اول سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.