تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729879
شناسه : 3729879
تاریخ :
محبت فرزند را در دامن خانواده حفظ می‌کند اقتصاد ایران: تایباد- امام جمعه تایباد گفت: محبت ابزاری برای حفظ فرزند در خانواده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مولانا غلام نبی توکلی در خطبه‌های این هفته شهرستان تایباد اظهار کرد: وظیفه والدین است که فرزند خود را وقتی هنوز قلب و دل او پاک است، با دین، قرآن، اهل ایمان و عرفان آشنا کنند، این آشنایی باید قبل از آن باشد که فرزند شکار دشمنان شود. فرزندی که گرفتار مواد مخدر شده است نتیجه غافل شدن والدین است و حالا جز غم و غصه خوردن کاری از والدین بر نمی‌آید.

امام جمعه تایباد افزود: فرزندان گل‌های خانه ما هستند و نباید آنها را در زمانه‌ای که هزاران دام در مقابل آنها پهن شده است، تنها رها کنیم؛ به عنوان مثال امروز نمی‌توان فرزند را از فضای مجازی دور کرد اما می‌توانیم او را کنترل کنیم و حتی مسیر درست بهره بردن از این ابزار را به او آموزش دهیم، اما اگر والدین غافل شدند، ناگهان می‌بینیم فرزند به بیراهه رفته است.

وی محبت کردن را مهم‌ترین عامل مدیریت فرزند دانست و گفت: اگر والدینی با محبت با فرزند برخورد کرد، فرزند پشتوانه محکمی برای خود می بیند و در دامان خانه حفظ می‌شوند اما اگر محبت نکردیم، فرزند به دنبال فرار از خانواده می‌رود، امروز فرار از خانه در بین دختران و پسران زیاد است و دلیل آن هم کمبود محبت در خانواده‌ها است.

توکلی گفت: تأمین آنچه مورد خواست فرزند است، باید در زمان آن انجام شود اما اگر توانایی تأمین نداشتیم باید با زبان خوش و با محبت او را توجیه کرد، محبت کردن را قرآن کریم از فطرت انسان می‌داند و این در ذات انسان است.

امام جمعه تایباد با اشاره به روند انتخاب وزرای دولت چهاردهم بیان کرد: خبرهایی که از تهران می‌رسد حاکی از آن است که اهل سنت در کابینه خواهند بود، البته هنوز قطعی نیست اما تقاضای ما از ریاست جمهور منتخب عمل به وعده‌ای است که در دوران انتخابات داده است و اهل سنت بر همین اساس به ایشان رأی داده است.

وی گفت: امیدواریم کابینه چهاردهم، کابینه‌ای به نفع مردم باشد و وزرای آن به دنبال رفع مشکلات مردم اعم از معیشت، مسکن و ازدواج باشند.

توکلی با اشاره به وقایع غزه، گفت: بیش از ۴۰ هزار انسان بی گناه در فلسطین قتل عام شدند که دست کم ۱۶ هزار کودک بودند، شاهد تسلط یک ظالمِ خونریز بر این سرزمین مقدس و البته بی کفایتی دستگاه‌های حقوق بشری و سازمان‌های جهانی و البته دوگانگی تعاریف حقوق بشر هستیم‌. همه باید برای آزادی فلسطین اشغالی دعا کنیم.