تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729878
شناسه : 3729878
تاریخ :
ایجاد برادری و وحدت از برکات نماز جمعه است اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه عسلویه با بیان اینکه نماز جمعه محور وحدت مسلمین است، گفت: برپایی نماز جمعه در هر شهر برکاتی برای آن شهر دارد و ایجاد برادری و وحدت از برکات نماز جمعه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، در سخنانی با بیان آیاتی از کلام الله مجید به اهمیت تقوا اشاره کرد افزود: خدا در قرآن فرمود: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید با تقوا باشید از نافرمانی خدا پرهیز کنید هرگاه به سوی خدا می روید وسیله و واسطه قرار دهید و درراه خدا جهاد کنید که فلاح و رستگار شوید».

وی افزود: در این آیه بعد از ایمان به سه نکته اشاره دارد که اهل تقوا باشیم، بدون وسیله نباشیم و درراه خدا جهاد کنیم و در آیه دیگر فرموده از خدا بترسید اگر اهل ایمان هستید یا اهل ایمان از خدا بترسید و مخالفت امر خدا نکنید چنین آیاتی خطابش به من و شما است که از روزی حلال و پاکیزه خدا که به شما داده بخورید و از حرام پرهیز کنید تا پرهیزگار شوید مطیع امر خدا باشید.

امام جمعه عسلویه به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار که رئیس جمهور منتخب هم در آن حضور داشت فرمود تذکر جدی بدهم به رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس که کار فوری تشکیل کابینه و رأی اعتماد به وزرا است این اتفاق سریعاً انجام شود تا دولت شروع به کار کند شما نمایندگان و رئیس جمهور منتخب مسئولیت سنگینی دارید.

وی گفت: رهبری فرمودند چه کسی می‌خواهد میدان دار باشد میدان اقتصاد میدان فرهنگ میدان تولید کسی میدان دار باشد که با ایمان امین صادق و از بن دندان نسبت به نظام جمهوری اسلامی معتقد باشد همین جمله برای اعضای کابینه کافی است که اگر اعتقاد به جمهوری اسلامی داشته باشند از سطح وزیر تا بخشداری نیروهای این چنینی انتخاب می‌کنند.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند ایمان یک شاخص مهم است امید به آینده داشته باشند رئیس جمهور شهید عمیقاً امید به آینده داشت اشتهار به پاک دستی یک معیار است این معیارها باید رعایت کنند هم رئیس جمهور هم مجلس این معیارها رعایت کنند.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: اگر مسئولان حرف رهبری را رعایت کنند کشور خیلی پیشرفت می‌کند مشکلات حل می‌شود، سابقه سو نداشته باشند سوابق افراد مشخص است باید نگرش ملی داشته باشند غرق در مسائل جناحی و سیاسی نباشند جناح ما حزب ما گروه ما تیم ما نکنند، گروه گرایی مشکل ایجاد می‌کند تلاش کنند دولتی کارآمد و امیدآفرین تشکیل شود.

امام جمعه عسلویه سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد را گرامی داشت و افزود: این عملیات با فرماندهی سرلشکر رضایی فرمانده سپاه و سپهبد شهید صیاد شیرازی فرمانده ارتش انجام شد در طی ۲ روز درگیری در ۷ مرداد اثری از منافقین باقی نماند و یاران مسعود و مریم رجوی با شکست سنگینی متلاشی شدند.

وی بیان کرد: در این عملیات ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از نفرات منافقین به هلاکت رسیدند و با این پیروزی بود که صدام به پای میز مذاکره با ایران آمد هرچه داشتند آوردند که ایران را غافلگیر کنند.

هاشمی نژاد افزود: این عملیات دستاوردهای زیادی داشت و درس بزرگی به یاوه گویان داخلی و خارجی داد و تو دهنی خوردند، به آنها فهماند که جنگ نظامی با ایران منجر به شکست است، مردم خطه کرمانشاه استقامت و فداکاری کردند که به آنان و روح مطهر شهدای این عملیات درود می‌فرستیم.

امام جمعه عسلویه ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: نماز جمعه در کلام امامین انقلاب مورد تاکید و توجه است.

وی گفت: حضرت امام فرمودند: نماز جمعه سنگر است این سنگرها را پر کنید یا فرمودند نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است ملت گمان نکنند نماز جمعه نمازی عادی است بعضی‌ها غفلت می‌کنند با آقایی زاویه دارند در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند از امام جمعه خوش شأن نمی‌آید نماز جمعه نمی آیند.

وی گفت: نماز جمعه متعلق امام جمعه نیست بلکه نماز جمعه متعلق به رسول الله، امام زمان و ولی فقیه است، بنده خودم کسی نیستم یک مأموریتی داریم سربازی می‌کنیم.

هاشمی نژاد افزود رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند که از مردم مصرانه می خواهم‌برای کوری چشم دشمنان در نماز جمعه شرکت کنند افزود: این خواست و فرمایش ولی فقیه است.

امام جمعه عسلویه افزود: برپایی نماز جمعه در هر شهر برکاتی برای آن شهر دارد ایجاد برادری و وحدت از برکات نماز جمعه است و محور وحدت مسلمین است.

وی گفت: یکی دیگر از برکات نماز جمعه دیدارهایی است که صورت می‌گیرد نوعی بازدید برادر دینی و همشهری خود را در نماز جمعه ملاقات می‌کنیم صمیمیت ایجاد می‌شود یکی دیگر حل مشکلات مادی و معنوی فردی و جمعی مردم است خیلی از مسائل مردم در دفاتر ائمه جمعه حل می‌شود گره‌های کور زندگی مردم باز می‌شود متأسفانه اطلاع رسانی ما ضعیف است کارهایی که صورت می‌گیرد درست اطلاع رسانی نمی‌شود باید مردم در جریان قرار گیرند خیلی از مردم نمی‌دانند از ظرفیت نماز جمعه مشکلات حل شده باید اطلاع رسانی شود

هاشمی نژاد از حضور آحاد مردم در نماز جمعه تشکر کرد و گفت: گرمی نماز جمعه به حضور شما مردم است و از همه دست اندر کاران اقامه نمازجمعه ائمه جمعه موقت مسئول ستاد مسئول سابق ستاد و اعضا ستاد، اعضا دفتر امام جمعه، مجریان نماز، قاریان، موذنین و از نیروهای های امنیتی وانتظامی که امنیت نماز جمعه را تأمین می‌کنند صمیمانه تشکر می‌کنم.