تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3729867
شناسه : 3729867
تاریخ :
سوارکار اتریشی به بدرفتاری با حیوانات متهم شد اقتصاد ایران: سوارکار اتریشی با اتهام جدیدی از بدرفتاری با حیوانات و در آستانه آغاز مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس مواجه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مکس کونر، سوارکار اتریشی و نفر سوم جهان در پرش با اسب، توسط دستگاه قضائی آلمان به بدرفتاری با اسبش متهم شده است. گفته می‌شود او در جریان تمرینات، با استفاده از یک میله به پاهای اسبش ضربه زده است تا اسبش بلندتر بپرد.

به گفته دادستانی مونیخ، این سوارکار قوانین کشور آلمان حفاظت از حیوانات را نقض کرده است. کونر به استفاده از روش «پرش با میله فعال» متهم شده است، روشی که در آن به پاهای اسب با میله‌ای ضربه زده می‌شود تا اسب مجبور به پرش بلندتری شود. این روش از ماه مه ۲۰۲۳ در آلمان ممنوع شده است.

فدراسیون سوارکاری اتریش به حمایت از مکس کونر پرداخته و در بیانیه‌ای اعلام کرده است: بر اساس همه مستندات ما در طول سال‌ها همکاری با مکس مشاهده شده است که نحوه نگهداری، تمرین و ارائه اسب‌های او از بالاترین کیفیت برخوردار است.

این فدراسیون با تأکید بر برخورد بی‌نقص کونر با اسب‌هایش اعلام کرد: هیچ دلیلی در تایید اینکه او از روش‌های تمرینی مغایر با رفاه حیوانات استفاده کرده وجود ندارد.» همچنین، فدراسیون تصریح کرد که کونر در مسابقات انفرادی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ورسای شرکت خواهد کرد.