تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729857
شناسه : 3729857
تاریخ :
پرداخت حق آلایندگی به شهرستان دشتی در حد یک صدقه است اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: اعتبارات آلایندگی به شهرستان‌های دشتی و تنگستان بسیار ناچیز و در حد صدقه اختصاص یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه جمعه دشتی اظهار کرد :۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تاریخ انقلاب به اذن حضرت امام راحل (ره) و به امامت آیت الله طالقانی رحمت الله علیه، روز نماز جمعه است.

وی افزود: نماز جمعه یک فریضه عبادی سیاسی و اجتماعی است که مورد سفارش قرآن و اهل بیت علیهم السلام است. نماز جمعه مرکز تبیین و آگاهی بخشی، بصیرت آفرینی و معنویت افزایی در جامعه است.

امام جمعه دشتی تاکید کرد: در این سال‌هایی که توفیق اقامه نماز جمعه داشته‌ام به عنوان سرباز کوچک انقلاب و رهبری و خادم مردم افتخارم این است که خود را در کنار مردم غمخوار مشکلات مردم دیده‌ام و تلاش کرده‌ام علاوه بر عمل به تکلیف ذاتی امام جمعه یعنی راهبری مسائل فرهنگی و دینی و بصیرتی در جامعه نسبت به مشکلات و گرفتاری‌های مردم و کمبودهای زندگی مردم بی تفاوت نباشم. در شادی‌ها و مشکلات در کنار مردم باشم خود را تافته جدا بافته ندانم.

وی با بیان اینکه امام جمعه‌ای که غمخوار مشکلات و گرفتاری‌های مردم نباشد، امام جمعه مردمی نیست تصریح کرد: تریبون نماز جمعه محل مطالبه‌گری حق و حقوق مردم خصوصاً مستضعفان و محرومان است و تریبون نماز جمعه محل مواخذه مدیران ناکارآمد است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: در این مدتی که توفیق خدمتگزاری و نوکری مردم عزیز شهرستان دشتی را داشته ام، سعی کردم پیگیر مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف باشم. از مردم عزیز انتظار دارم با حضور باشکوه‌تر و حماسی‌تر خود در سنگر معنوی نماز جمعه بر شکوه این واجب الهی بیفزایند.

وی افزود: همزمانی آغاز به کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم فرصت مناسبی برای همواره سازی مسیر پیشرفت ایران سلامی می‌دانیم.. امیدواریم با همدلی، برادری و همکاری این دو قوه شاهد تحول در قانونگذاری و اجرای صحیح قانون و شاهد فعالیت جهادی مجلس و دولت در کنار هم باشیم.

امام جمعه دشتی گفت: انتظار مردم این است که مجلس و دولت تعلقات حزبی و جناحی را کنار بگذارند و توصیه‌های مشفقانه رهبری خصوصاً در مورد شاخص‌های انتخاب کابینه دولت مورد توجه قرار دهند، امیدواریم شاهد تشکیل کابینه‌ای در تراز جمهوری اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: کاروان آدینه رضوی که شامل برندگان مسابقه آدینه رضوی هستند که به مدت ۲۰ هفته در مصلی جمعه خورموج برگزار شده و سوالات مسابقه برگرفته از خطبه‌های نماز جمعه و برندگان آن امروز بعد از نماز جمعه عازم مشهد مقدس خواهند شد و ان شاءالله جمعه آینده در همین ساعت به مصلی جمعه بر می‌گردند.

زاهددوست ادامه داد: برندگان مسابقه آدینه حسینی هم که در حال برگزاری است به کربلای معلی اعزام خواهند شد و تاکسی آدینه با همکاری شهرداری امروز فعال خواهد شد و روزهای جمعه نمازگزاران را به صورت رایگان جابجا خواهد کرد.

وی بیان کرد: طرح خانه هلال آدینه هم امروز راه اندازی می‌شود و طرح پزشک آدینه، مهارت آدینه و میز خدمت مدیران نیز در نماز جمعه فعال هستند.

زاهددوست با تسلیت سید کوچک هاشمی‌زاده نویسنده و پژوهشگر، لغت شناس و ادیب توانا، و خادم القرآن سید اسدالله حسینی اضافه کرد: فقدان این اساتید بزرگ برای جامعه خسارت است امیدوارم شاگردان آنها این خلأ را جبران کنم و راه پربرکتشان را در عرصه علم و قرآن ادامه دهند.

وی گفت: مردم اهل بیت دوست دشتی در خدمت‌رسانی به زوار اربعین در سال‌های گذشته سنگ تمام گذاشته‌اند، و میزبانی از زوار ابا عبدالله الحسین (ع) افتخاری بزرگ برای مردم دشتی است. امسال هم مردم شهرستان ما آماده ارائه خدمات و پذیرایی از زائران هستند و مسئولان نیز برای ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات همراه و همگام مردم باشند.

امام جمعه دشتی ادامه داد: اعتبارات آلایندگی به شهرستان‌های دشتی و تنگستان بسیار ناچیز و در حد صدقه اختصاص یافت. اگر صحبت از آلایندگی است شهرستان دشتی هم میزبان بخشی از صنایع نفت و گاز است، قریب ۳۰ کیلومتر دریا دارد چرا حق آلایندگی تا بردخون کامل پرداخت می‌شود و نوبت شهرستان دشتی می‌شود به یک صدقه بسنده می‌کنند.

وی افزود: زمین‌های مردم دشتی و تنگستان توسط مجموعه نفت و گاز گرفته شده، به زیر ساخت‌های راه‌های شهرستان آسیب می‌زنند اما موقع پرداخت آلایندگی که حق مردم است می رسند ده‌ها بهانه می‌آورند. از مدیر کل دادگستری و نماینده مردم در مجلس می‌خواهیم با جدیت پیگیری کنند و اجازه ندهند حق مردم را پایمال کنند.