تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729854
شناسه : 3729854
تاریخ :
«کارآمدی» ویژگی بارز وزرای کابینه چهاردهم باشد اقتصاد ایران: مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر ضمن تاکید بر اینکه وزرایی که دولت چهاردهم معرفی می‌کند باید ویژگی‌های مهمی از جمله پاک‌دستی داشته باشند، گفت: «کارآمدی» دیگر ویژگی بارز وزرای کابینه باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه مهدیشهر در مصلای این شهر ضمن اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: این روزها آغاز دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم را شاهد هستیم که در دو گرایش سیاسی مختلف نیز قرار دارند.

وی با بیان اینکه مجلس یک مشی سیاسی دارد و رئیس جمهور منتخب گرایش دیگری دارد، افزود: بدون شک اگر قرار باشد چه در مجلس و چه در دولت تعلقات سیاسی، بر منافع ملی و کشور ترجیح داده شود، قهراً کارهای کشور قفل می‌شود.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه منافع سیاسی سبب می‌شود که در کشور پیشرفتی نداشته باشیم، تاکید کرد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تا حدودی کار را آسان می‌کند زیرا ایشان تلاش دارند تا ضمن دعوت به همدلی و تعامل مجلس با دولت، شاخص‌هایی را نیز برای کابینه بیان کنند که مجلس شورای اسلامی با محوریت قرار دادن این شاخص‌ها بهتر با دولت تعامل کند.

بارانی با بیان اینکه شاخص‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای وزرای دولت موارد مهمی را شامل می‌شود که نخستین آنها امین بودن است، بیان کرد: یک وزیر باید امانت دار باشد و خائن به ملت نباشد وزیر همچنین باید با مردم صادق باشد.

وی با بیان اینکه وزرا باید اهل تدین باشند، افزود: وزیری که اهل تقوا و نماز نیست، در تراز جمهوری اسلامی ایران قرار ندارد همچنین یک وزیر باید از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی باشد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه در گذشته وزرایی داشتیم که اعتقادی به جمهوری اسلامی نداشتند، گفت: امید به آینده و نگاه مثبت به افق آینده ایران اسلامی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که یک وزیر می‌بایست مد نظر قرار دهد.

بارانی با بیان اینکه یک وزیر باید متشرع باشد، تاکید کرد: وزرا در ظاهر و باطن متشرع بوده و به پاک دستی اشتهار داشته باشند تا بتوانند با پاک دستی به مردم خدمت کنند که عمدتاً گذشته افراد نشان از این امر دارد.

وی با بیان اینکه وزرا نباید سابقه سو داشته باشند، افزود: نگاه و نگرش یک وزیر باید ملی باشد و نه غرق در مسائل سیاسی و حزبی؛ و از سوی دیگر ما نیاز به وزرایی داریم که کارآمد باشند تا مشکلات کشور را حل کنند.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه مشکلات عدیده ای در بخش اقتصادی، مسکن و … در کشور وجود دارد، تاکید کرد: وزرا باید کارآمد باشند تا بتوانند این مشکلات را کاهش دهند.

بارانی با بیان اینکه رئیس جمهور باید چنین وزرایی را به مجلس معرفی کند زیرا این ویژگی‌ها مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: مجلس نیز باید اصل و اساس را بر همکاری با دولت داشته باشد.