تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729814
شناسه : 3729814
تاریخ :
ثبات سیاسی در سایه تعامل دولت و مجلس شکل می‌گیرد اقتصاد ایران: محلات- امام جمعه محلات گفت: ثبات سیاسی در سایه تعامل دولت و مجلس شکل می‌گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات، توصیه به تقوا را از مهم‌ترین پیام‌های نماز جمعه دانست و اظهار کرد: تقوا در جنبه‌های فردی و خانوادگی باید رعایت شود و سرپرست خانواده مکلف است خانه را پایگاه تقوا، پرهیزگاری و دوری از گناه قرار دهد.

وی با تاکید بر رعایت تقوا در امور اجتماعی و سیاسی، افزود: انسان در هر موقعیتی قرار می‌گیرد باید تمام جوانب کار و مهم‌تر از آن، عدم وجود گناه را سنجیده و نباید هر آنچه را که در ذهن او می‌گذرد، بدون در نظر گرفتن احاطه خداوند بر او، به کلام و قلم بیاورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس و توصیه ایشان به تعامل سازنده مجلس با دولت جدید، افزود: همه باید تلاش کنند تا رئیس جمهور در اداره کشور و پیشبرد اقتصاد، مسائل بین‌المللی و مسائل فرهنگی، موفق باشد و به طور حتم ثبات سیاسی در سایه تعامل دولت و مجلس شکل خواهد گرفت.

امام جمعه محلات با اشاره به مسؤولیت مشترک مجلس و دولت در انتخاب وزرا و مسئولان، تصریح کرد: این یک وظیفه خطیر و دقیق است که باید دولت و مجلس به وظیفه خود عمل کنند. حجت الاسلام ربانی ادامه داد: معیارهایی که مقام معظم رهبری در انتخاب وزرا تعیین کرده‌اند، راهبردی است که مسؤولیت رئیس جمهور و مجلس را گوشزد کرده و مسیر صحیح تشکیل کابینه را مشخص می‌کند.

وی گفت: امین و صادق بودن، با ایمان بودن، اعتقاد پایه‌ای به نظام جمهوری اسلامی، نگاه مثبت به افق جمهوری اسلامی، برخورداری از نگرش ملی و غرق نشدن در جناح‌بندی‌های سیاسی از نکاتی است که رهبری برای انتخاب مسئولان تعیین کرده‌اند و هرکدام از این معیارها خدشه‌دار شود، آن جایگاه با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به تحولات فلسطین، اظهار کرد: حمله پهبادی انصارالله یمن به قلب رژیم صهیونیستی، سران این رژیم را سردرگم کرده و نشان از قدرت بالای تسلیحاتی یمن و دسترسی به اطلاعات جامع از اهداف خود در قلب فلسطین اشغالی است.

امام جمعه محلات ادامه داد: یمن به یک ضلع جنگ در غزه تبدیل شد و نشان داد که رژیم اشغالگر قدس چقدر ضعیف است و این موضوع باعث شده مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی شکل بگیرد.

ربانی ادامه داد: اشغالگر خواندن رژیم صهیونیستی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان رکن قضائی سازمان ملل، جایگاه جهانی رژیم صهیونیستی را تضعیف کرده و سندی برای حقانیت دفاع مشروع مردم فلسطین است و با این حکم قضائی، رژیم اشغالگر رسوا شد.

وی با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، افزود: حمایت‌های همه جانبه آمریکا از اسرائیل نتوانست مقاومت غزه را از پای درآورد و تشویق نتانیاهو در کنگره به هیچ وجه نمی‌تواند چهره این جنایتکار را تطهیر کند و تمام موارد نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با چالش‌های زیادی مواجه است.

امام جمعه محلات با توصیه به صرفه جویی در مصرف انرژی تصریح کرد: اگرچه باید تولید برق افزایش پیدا کند اما فرهنگ درست مصرف انرژی باید در کشور نهادینه شود و با وجود اسراف در مصرف انرژی به هر میزان تولید افزایش یابد راه به جایی نخواهیم برد و به عنوان وظیفه دینی، انسانی و ملی باید اصلاح الگوی مصرف انرژی مورد توجه ویژه قرار گیرد.