تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729810
شناسه : 3729810
تاریخ :
دولت و مجلس در کنار هم به دنبال منافع ملی باشند اقتصاد ایران: گرگان- امام جمعه گرگان گفت: دولت و مجلس همه باید در کنار هم به دنبال منافع ملی باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌ها امروز نماز جمعه گرگان اظهار کرد: همه ما باید در مقابل نعمت‌هایی که خداوند در اختیار انسان قرار داده است تقوا داشته باشیم و وظایف شکرگذاری خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی باید همه باهم برادر و همدل باشند، افزود: همدلی باعث می‌شود تا روند زندگی به راحتی طی شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه ۵ مرداد سال ۵۸ به دستور حضرت امام خمینی (ره) نخستین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی در تهران برگزار شد، گفت: همزمان با آن روز در گرگان هم این فریضه الهی برگزار شد و نماز جمعه گرگان یکی از قدیمی ترین نماز جمعه‌های کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طی هفته آینده مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور انجام می‌شود، افزود: بعد از اجرای تنفیذ حکم، رئیس جمهور به مجلس خواهند رفت و به مبانی دینی قسم یاد خواهند کرد.

قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود روشن باشد

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس تاکید داشتند قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود باید صاف و روشن باشد به گونه‌ای که هیچکس نتواند از آن سو استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه زیاد شدن قوانین مشکلی را حل نمی‌کند، ادامه داد: وجود قوانین زیاد در کشور باعث ایجاد مشکلات می‌شود.

نورمفیدی اظهار کرد: همدلی و همکاری بین مجلس و دولت از دیگر نکاتی بود که مقام معظم رهبری به آن تا کید داشتند چرا که جامعه امروز ایران اسلامی به این همدلی و همکاری نیاز دارد و باید یک صدایی در کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه توجه نداشتن به منافع ملی، مصالح کشور و منافع جناحی در بسیاری از اوقات مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌کند، یادآور شد: برخی‌ها به جای اینکه منافع کشور را در نظر بگیرند منافع جناحی خود را در نظر می‌گیرند که این اشتباه است. دولت و مجلس همه باید در کنار هم به دنبال منافع ملی باشند.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: همه باید دست به دست همه دهند تا مجلس قوانین شفاف را ریل گذاری کنند و دولت بر اساس قوانین وضع شده با جدیت حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت دولت موفقیت برای همه خواهد بود و باید به جنگ و دعواهای جناحی پایان داد تا مردم اطمینان خاطر پیدا کنند.