تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729806
شناسه : 3729806
تاریخ :
تعامل مجلس و دولت کلید موفقیت کشور است اقتصاد ایران: دهدشت_ امام جمعه دهدشت گفت: تعامل و همراهی مجلس با دولت رمز موفقیت کشور است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی، اهمیت این فریضه را یادآور شد.

وی با اشاره به فرمایش رسول اکرم (ص) در باب اهمیت نماز جمعه گفت: در معراج مشاهده کردم که فرشتگانی برای کسانی که در نماز جمعه حاضر می‌شوند طلب مغفرت می‌کنند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر همچنین تأکید کرد: نماز جمعه در قرآن به عنوان ذکر خدا و فرصتی برای بصیرت افزایی و تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی توصیه شده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه هم عبادی و هم سیاسی است، ادامه داد: پیامبر (ص) سفارش کرد برای حضور در نماز جمعه زندانیان را آزاد کنید و همچنین سفارش شده اگر می‌خواهید سفر بروید، بعد از نماز جمعه بروید.

امام جمعه دهدشت افزود. نماز جمعه کفاره گناهان است و از نعماتی است که به برکت نظام اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود، به دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب و توصیه‌های ایشان اشاره کرد.

وی تبیین شاخص‌های مورد تأکید رهبری برای انتخاب کابینه دولت را ضروری دانست و گفت: رهبری توصیه کردند نمایندگان مجلس با دولت تعامل داشته باشند و رمز موفقیت کشور و رئیس‌جمهور منتخب تعامل و همراهی است.

خطیب نماز جمعه دهدشت تأکید کرد: ۱۲ شاخص برای انتخاب کابینه مطرح شده است که امیدواریم مورد توجه رئیس‌جمهور قرار بگیرد.

امام جمعه دهدشت اضافه کرد: رئیس‌جمهور منتخب باید یارانی با خود همراه کند که بتواند برنامه‌ها و اهداف را به کمک آنها پیش ببرد، نگاه ملی داشته باشند، تعلقات سیاسی را کنار بگذارند و منافع ملی را بر منافع جناحی تقدم دهند.

وی خاطر نشان کرد: این اولین آزمون مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم است و آرزوی موفقیت برای این عزیزان داریم.

وحدانی فر با اشاره به حمله انصارالله به تل آویو و حوادث اخیر در کنگره آمریکا، گفت: پرنده‌ای از یمن بر قلب گنبد آهنین فرود آمد در واقع خنجر یمنی در قلب تل‌آویو بود و امروز دیگر تل‌آویو امن نیست.

امام جمعه دهدشت همچنین از ائمه جمعه پیشین این شهر یاد و از خدمات و زحمات آنها در برگزاری نماز جمعه، اعضای ستاد نماز جمعه و قنبری مسئول ستاد، قدردانی کرد و تلاش‌های آنان برای برگزاری نماز جمعه را ستود.