تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729805
شناسه : 3729805
تاریخ :
دولت و مجلس با همدلی و اتحاد برای اقتدار ایران اسلامی تلاش کنند اقتصاد ایران: زنجان-امام جمعه زنجان گفت: دولت و مجلس با همدلی و اتحاد برای اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دولت چهاردهم در معرفی کابینه خود بر معیارهای مدنظر رهبر انقلاب توجه جدی داشته باشد، گفت: دولت و مجلس با همدلی و اتحاد برای اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه همکاری بین مجلس و دولت جدید، صرف‌نظر از مسوولیت‌های قانونی باید براساس همدلی و هماهنگی باشد، افزود: مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم هر دو در معرض آزمون بزرگی قرار دارند و بهترین راهکار این است که هر دو منویات مقام معظم رهبری را محقق و انتظارات مردم را نیز برآورده کنند.

خاتمی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب وزرای متخصص، علاقه‌مند به پیشرفت کشور و متکی به نیروهای داخلی و جوان را مورد توجه قرار دهد، ادامه داد: انتخاب کابینه دولت تحقق منافع ملی را به دنبال داشته و همچنین اندیشه‌های رهبر انقلاب نیز مبنی بر معرفی کابینه‌ای هم‌تراز جمهوری اسلامی تحقق یابد و و موجب رضایت مردم شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ۶ مرداد سال ۵۸ سالروز همه‌پرسی برای اصلاح قانون اساسی جمهوری اسلامی، گفت: محتوا و قالب در کشور مردم هستند چرا که در ابعاد مختلف و انتخاب‌های گوناگون نقش‌آفرینی می‌کنند؛ لذا اصلاح قانون اساسی ضرورتی بود که توسط خبرگان انجام گرفت.

خاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه نقطه کانونی مقابله با جنگ نرم دشمن نماز جمعه است، افزود: نماز جمعه یکی از کانون‌های هجمه دشمن است و براساس فرموده رهبری ۷۰ درصد هجمه دشمن علیه نمازگزاران در نماز جمعه است و مهمترین مرکز سیاسی و عبادی است و اهداف دشمن را برای اقشار مختلف مردم تبیین کند.

وی با بیان اینکه بالاترین ذکر و عبادت نماز جمعه است و از ابعاد مختلف اهمیت دارد، گفت: اولین نماز جمعه اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) برپا شد و بزرگترین اجتماع سیاسی و عبادی مسلمانان برگزاری نماز جمعه است و به نوعی، وحدت و همدلی را نشان می‌دهد.

امام جمعه زنجان برپایی نماز جمعه را از برکات شکست طاغوت و شکل‌گیری جمهوری اسلامی نماز جمعه عنوان کرد و گفت: اولین نماز جمعه در کشور پنجم مرداد سال ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد، وی نیمی از عمر خود را در زندان سپری کرده و توانست اولین نماز جمعه را برگزار کند.

خاتمی همچنین به ۶ مرداد روز فرهنگ عمومی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: هر جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه و بالندگی برسد باید نیروهای توانمند ماهر و دانشمند را تربیت کند.