تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729794
شناسه : 3729794
تاریخ :
رئیس جمهور منتخب از انتصاب رفاقتی بپرهیزد اقتصاد ایران: اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: ضروری است که رئیس جمهور منتخب از انتصاب رفاقتی بپرهیزد و افرادی متدین، انقلابی اهل خدمت و منطبق با معیارهای مقام معظم رهبری را انتخاب کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به برگزاری ۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور طی یک هفته اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری در ایران در کمال آرامش برگزار شد که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه اداره کشور طی ۵۰ روز گذشته بدون هیچ اشکالی انجام شده است، ابراز کرد: ضروری است که رئیس جمهور منتخب از انتصاب رفاقتی بپرهیزد و افرادی متدین، انقلابی اهل خدمت و منطبق با معیارهای مقام معظم رهبری را انتخاب کند.

امام جمعه اصفهان در ادامه به تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ اشاره کرد و افزود: این اقدام ناشایست دولت آلمان به دلیل ترش از گسترش اسلام است و این در حالی است که این کشور همواره مدعی دموکراسی است.

وی همچنین به سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا و استقبال نمایندگان آمریکا از این سخنرانی اشاره کرد و گفت: جنایتکاری که چندین هزار کودک را به شهادت رسانده این روزها شاهد آغاز مقدمات انتخابات آمریکا هستیم کاندیداها یکدیگر را تخریب می‌کنند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در سال ۵۸ با دستور امام (ره) ادامه داد: امروز شاهدیم نماز جمعه در تمامی مراکز شهرهای ایران در حال برگزاری است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ روایت در خصوص سفارش به برگزاری نماز جمعه داریم و بسیاری از مراجع تقلید معتقدند اگر در محلی نماز جمعه برگزار شد کسانی که در نزدیکی این محل قرار دارند واجب است، شرکت کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مراقبت‌های مؤمنان از خود بیان کرد: حضرت علی (ع) با اشاره به مراقبت مؤمنان نسبت به کنترل زبان خود می‌فرمایند انسان با حرف زدن می‌تواند در روز قیامت نورانی یا سیاه چهره شود، بنابراین کنترل زبان و کلام بسیار اهمیت بالایی دارد، در این راستا باید توجه داشت که دروغ گفتن ناشی از مراقبت نکردن از کلام است، متأسفانه امروز شاهد گسترش و نشر دروغ‌ها در فضای مجازی هستیم.