تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729792
شناسه : 3729792
تاریخ :
نماز جمعه از ابتکارات نورانی دین بصیرت محور اسلام است اقتصاد ایران: بندرعباس- امام جمعه بندرلنگه گفت: نماز جمعه از ابتکارات نورانی دین بصیرت محور اسلام است که با هدف تحقق آرمان‌های سیاسی و اجتماعی تشریع شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت السلام ابراهیم شریفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بندرلنگه اظهار کرد: از مقاطع مهم تاریخ حماسه حسینی، مقطع جهاد تبیین امام سجاد (ع) است، آن حضرت با خطبه مهم و دقیق و حساب شده خود چنان تبیین عظیمی داشتند که مجلس از دست یزید خارج شد و دستور داد مؤذن اذان بگوید.

وی افزود: روشنگری‌های امام سجاد علیه السلام موجب شد که یزید مجبور شود به واسطه رقم زدن واقعه عاشورا اظهار پشیمانی کند و اهل بیت (ع) را با عزت و احترام به مدینه برگرداند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: نماز جمعه از ابتکارات نورانی دین بصیرت محور اسلام است که با هدف تحقق آرمان‌های سیاسی و اجتماعی تشریع شده است و علاوه بر رویکردهای عبادی معرفتی و تربیتی به آگاهی بخشی نسبت به جریان‌های معاند، خنثی سازی تبلیغات سو دشمنان، وحدت و همدلی نیز توجه و تاکید دارد.

خطیب جمعه بندر لنگه اجتماع بزرگ چند هزار نفری بانوان در تهران برای دفاع از حجاب، عفاف، خانواده و غیرت را کاری بسیار کار ارزشمند و ستودنی دانست و گفت: این اجتماع در واقع یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و یک مطالبه گری جدی و ظهور و بروز نظر زنان و دختران مسلمان ایرانی در مورد حجاب بود.

حجت السلام شریفی خاطرنشان کرد: سخنرانی وقیحانه قصاب غزه در کنگره آمریکا که پر از دروغ، توهمات و اراجیف بود و همچنین تشویق‌های پیاپی نمایندگان کنگره چهره واقعی سیاستمداران آمریکایی و دیو صفتی آنها را آشکار کرد که چگونه از یک جنایت کار جنگی حمایت کرده و او را به جای محاکمه تشویق می‌کنند.