تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729783
شناسه : 3729783
تاریخ :
۲ پرونده قتل در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد اقتصاد ایران: ارومیه- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۲ فقره پرونده قتل در این استان طی ۲۴‌ساعت گذشته به سازش ختم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: با به نتیجه رسیدن این ۲ مورد، سازش قتل در پویش «به حرمت خون پاک شهدای کربلا می‌بخشم» در آذربایجان‌غربی به عدد ۱۴ و در کل به عدد ۲۴ رسید.

وی افزود: در یکی از این پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰ فردی با هویت (ب-الف) مرتکب قتل عمدی شده بود که حکم قصاص وی صادر و با تأیید دیوان عالی کشور در آستانه اجرا قرار داشت که با تلاش هسته‌های جهادی بخشایش ۱۰ ساعت قبل از اجرای حکم اولیای دم از حق خود گذشته و به محکوم فرصت دوباره زندگی بخشیدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: در پرونده دیگر نیز فردی با هویت (پ-ش) از سال ۱۴۰۱ به اتهام قتل عمد تحمل حبس می‌کرد و با طی مراحل رسیدگی حکم قصاص وی صادر شده بود که در این پرونده نیز سازش در دفتر دادستانی انجام و اولیای دم این پرونده نیز از حق قصاص خود گذشتند

عتباتی اضافه کرد: با این ۲ سازش که در راستای پویش به حرمت خون پاک شهدای کربلا می‌بخشم صورت گرفت و تا اربعین حسینی ادامه دارد، سازش پرونده‌های قتل در استان طی سال جاری به عدد ۱۴ رسید.