تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729753
شناسه : 3729753
تاریخ :
وزش باد و نفوذ گردوغبار در استان بوشهر اقتصاد ایران: بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی پنج روز آینده غبار محلی، در برخی ساعات وزش باد و احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و خیزش گردوخاک در نواحی مستعد استان، پیش‌بینی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه با وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی، سواحل استان مواج پیش‌بینی می‌شوند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از عصر دوشنبه با جنوبی‌شدن جریانات، از سرعت وزش باد نیز کاسته خواهد شد.

وی گفت: طی پنج روز آینده غبار محلی، در برخی ساعات روز وزش باد و همچنین احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و خیزش گردوخاک در نواحی مستعد استان، پیش‌بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و خیزش گردوخاک در نواحی مستعد، فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی گاهی غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ و فردا در سواحل گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت، از اواخر وقت امشب در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس ۲۴ تا ۴۸ گاهی ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

محمدی بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و از اواخر وقت امشب در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌مترخواهد بود.