تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729735
شناسه : 3729735
تاریخ :
المپیک ۲۰۲۰ توکیو تا المپیک پاریس ۲۰۲۴/ حسرت تنها سهم همدان شد اقتصاد ایران: همدان- ورزش همدان روزهای نامناسبی را سپری می‌کند و سهم ورزش پایتخت تاریخ و تمدن از المپیک پاریس ۲۰۲۴ چیزی جز حسرت نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها* محمدرضا بهرامی‌صفت: ورزش استان همدان که روزگاری در المپیک ۲۰۰۴ آتن، ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو دارای سهمیه بوده و توانسته بود مدال‌های خوشرنگی کسب کند حالا در دوره پیاپی سبد ورزش استان همدان از المپیک خالی است.

برنامه‌ریزان ورزش همدان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن در خواب بودند و هیچ سهمیه‌ای ورزش هگمتانه در این المپیک نداشت اما حالا باز هم تاریخ تکرار شده و در المپیک فعلی ۲۰۲۴ پاریس هم دست ورزش همدان از سهمیه کوتاه است.

۴ سال فرصت‌سوزی برای ورزش همدان از المپیک ۲۰۱۶ ریو تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو کم نبود که ۴ سال دیگر نیز تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس تصمیم‌گیران ورزش پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین فرصت‌سوزی و کم‌کاری کردند.

در المپیک ۲۰۰۴ آتن مسعود مصطفی جوکار در کشتی آزاد نماینده همدان در المپیک بود که موفق شد مدال تاریخی نقره را برای ورزش همدان کسب کند.

ورزش همدان در المپیک ۲۰۰۸ پکن نیز در کشتی آزاد میثم مصطفی جوکار را به عنوان نماینده داشت، اوج عملکرد ورزش دیار هگمتانه در المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که با ۳ نماینده یعنی مه‌لقا جام بزرگ در رشته تیراندازی، آرزو حکیمی در قایقرانی و صادق گودرزی در کشتی آزاد حاضر شد و گودرزی موفق شد مدال خوشرنگ نقره را برای همدان به ارمغان بیافریند.

در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل نیز ورزش همدان ۲ نماینده داشت که مه‌لقا جام بزرگ در رشته تیراندازی و حمیدرضا زورآوند در دوومیدانی نمایندگان ورزش همدان بودند.

بعد از ۲۰ دست ورزش همدان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن خالی ماند، اما مدیران ورزش همدان ۴ سال فرصت داشتند تا این عقب‌ماندگی را جبران کنند تا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس که در حال حاضر در حالی برگزاری است، ورزش همدان سهمیه‌ای داشته باشد اما این ناکامی ۸ ساله شد و روزهای تاریک و سیاه ورزش همدان ادامه خواهد شد.

تا کی باید مدیران کل ورزش و جوانان استان همدان وعده و وعید المپیک بعدی را بدهند و برنامه‌ریزی برای المپیک‌پروری وجود نداشته باشد.

در پایان؛ امیدواریم در المپیک بعدی و ۴ سال آینده باز هم دست ورزش همدان از سهمیه المپیک خالی نباشد.