تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3729734
شناسه : 3729734
تاریخ :
ضرورت همکاری میان قوا/ جزیره‌ای عمل کردن باعث اختلال نظام می‌شود اقتصاد ایران: خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت همکاری بین قوا، گفت: جزیره‌ای عمل کردن موجب اختلال نظام می‌شود و قوای سه‌گانه کمیته مشترک برای رصد مشکلات کشور تشکیل دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله کاظم صدیقی، خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: هرکس تقوا دارد، در پناه خداوند است. تقوا پشتوانه خوبی است و چراغ راهنما و اکسیر اعظم است. در این پایگاه نور ان‌شاءالله تصمیم بگیریم اهل مراقبه باشیم و همه کارها در مسیر رضای خدا باشد.

وی افزود: شیطان را از خود برانیم و به نفس اماره تمکین نکنیم. نسبت به شیاطین اطرافمان تدبیر داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت آقا در دیدار با نمایندگان ملت مجلس شورای اسلامی نکاتی را مطرح فرمودند که این‌ها راهبرد و نسخه است و باید رعایت شود.

وی افزود: من با قاطعیت عرض می‌کنم آنچه حضرت آقا می‌فرمایند، مبنای فقهی و عقلی دارد و حاصل تجارب بسیار طولانی با هوش سرشاری است که خداوند به ایشان داده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: نکته اول این است که مجلس همیشه سوال کننده نیست، بلکه پاسخگو نیز است. خداوند بر ما ناظر است و کرسی نمایندگی کرسی شخصی نیست و مربوط به ۸۰ میلیون جمعیت است. هر نماینده صرفاً نماینده شهر خودش نیست، بلکه نماینده خانواده شهدا، جانبازان و نماینده همه است. لذا هر کاری می‌کند باید در پیشگاه خداوند و وجدان خودش پاسخگو باشد.

وی افزود: نکته دوم همکاری بین قوا است. جزیره‌ای عمل کردن موجب اختلال نظام می‌شود. اعضای بدن ما هر کدام وظایف خاص خودش را دارد. قوای سه گانه کمیته مشترک برای رصد مشکلات کشور تشکیل دهند.

صدیقی گفت: حضرت آقا به مجلس در خصوص معرفی کابینه توصیه‌هایی داشتند که مجلس انقلابی باید این توصیه‌ها را جدی بگیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: پیشنهاد من این است آقای رئیس جمهور قبل از آنکه رسماً افراد کابینه را به مجلس معرفی کند، با مجلسی‌ها گفتگو داشته باشند و افراد را با هم ارزیابی کنند و ببینند آیا شایستگی لازم دارند یا ندارند که با شکاف زاویه‌ها که برای بعدها مهم است، مواجه نگردند. رئیس جمهور باید کسی را به عنوان وزیر معرفی کند که آن فرد امین باشد.

وی افزود: نکته دیگر باید وزرا و اعضای کابینه از بن دندان به نظام اعتقاد داشته باشد، نه اینکه نفاق داشته باشد و بگوید قبول دارم اما موضع‌گیری‌هایش مخالف ولایت اصول و انقلاب باشد. از بن دندان باید به ولایت فقیه هم معتقد باشد، چرا که از لحاظ قانونی ایشان راهبر مجموعه سیاست‌های کلی است و به عنوان حاکم اسلامی به جای امام زمان است و شرعاً اطاعتش واجب است و مخالفتش خلاف ائمه اطهار و امام زمان است.

صدیقی گفت: مسئله تنفیذ ریاست جمهوری که هم در قانون اساسی است و هم مبنای فقهی در اسلام ناب محمدی است و هم تنفیذ آرای ملت از جانب رهبر فرزانه و الهی ما برای مردم همیشه مورد احترام بوده است. طی مراسم رسمی نایب امام زمان، این آرا را تنفیذ می‌کنند و به رأی شما قداست می‌دهند.

وی افزود: رئیس جمهور جمهوریت و مقبولیتش با رأی مردم است، اما مشروعیتش به این است که نایب امام زمان او را منصوب می‌کند و این چه افتخاری برای رئیس جمهور است.