تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729725
شناسه : 3729725
تاریخ :
دوری مسلمانان از اقامه نماز و قرائت قرآن از اهداف دشمنان است اقتصاد ایران: امام جمعه موقت سنندج گفت: دور کردن مسلمانان از اقامه نماز جمعه، قرآئت قرآن و کمرنگ کردن مشارکت آنها در کنگره حج از اهداف دشمنان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید احسن حسینی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر سنندج اظهار کرد: همه ما باید با سنت‌های رسول اکرم آشتی کنیم و یاد خدا و ذکر خدا را در پیش بگیریم و بدان عادت کنیم.

وی شکرگزاری از نعمات پروردگار را مورد تاکید قرار داد و افزود: خداوند بر اعمال و رفتار انسان‌ها آگاه است و باید مراقب اعمالمان باشیم.

وی اعلام کرد: انسان‌ها باید با ذکاوت و درایت و آگاهی حلال و حرام را بشناسند و از آنچه حرام و گناه است دوری کنند و اگر گناهی مرتکب شده‌ایم ترک کنیم.

امام جمعه موقت سنندج بر دوری از باطل نیز تاکید و عنوان کرد: از پروردگار بخواهیم ما را مورد لطف و کرم خود قرار دهد و به راه راست و درست هدایتمان کند تا راه حق را در پیش بگیریم.

ماموستا حسینی اذعان کرد: کسی که اهل نماز، روزه، حق و حقیقت باشد نورچشم پیامبر و دوستدار وی است و کارهای مؤمن وی را محبوب پروردگار می‌کند.

وی اضافه کرد: کسانیکه نماز می‌خوانند و سنت‌ها را در پیش می‌گیرند و شب زنده‌دار هستند از سیمای آنها مشخص است و راز و نیاز آنها به چهره آنها نورانیت می‌بخشد.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه همه اجزای بدن چشم گوش زبان باید به یاد خدا باشد و تابع سنت رسول خدا باشد، افزود: دشمنان دین مبین اسلام در طول تاریخ تلاش می‌کنند که مسلمان را از قرآن و دین مبین اسلام دور کنند.

ماموستا حسینی اضافه کرد: بزرگترین ضربه‌ای که دشمنان به مسلمانان وارد می‌کنند آن است که مؤمن و مسلمان را از قرآن دور کنند و نماز را مورد تمسخر قرار دهند و نماز جمعه را از خاطر مؤمنان کمرنگ کنند.

وی افزود: جمعه حج مساکین است و عید ایمانداران است و اقامه نماز جمعه لازم است چرا که به فرموده پیامبر مکرم اسلام ثواب حج را برای مسلمان به همراه دارد.

وی اضافه کرد: هدف دیگر دشمن کمرنگ کردن حضور مسلمانان در کنگره عظیم حج است و باید مراقب توطئه و اهداف دشمنان باشیم.

امام جمعه سنندج همچنین درگذشت اسماعیل کریمی جنگلبان کامیارانی برای دفاع از جنگل و مراتع را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای خانواده این بزرگمرد درخواست صبر کرد.

ماموستا حسینی خاطر نشان کرد: همه ما باید پاسدار و حافظ طبیعت وجنگل‌ها باشیم تا با خطای انسانی اتفاقات اینچنینی برای انسان‌ها یا گیاهان و درختان وگونه‌های جانوری اتفاق نیفتد.