تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3729720
شناسه : 3729720
تاریخ :
کیومرث هاشمی:حضور در تیم ملی برای هر فوتبالیستی افتخار است اقتصاد ایران: وزیر ورزش و جوانان گفت: حضور در تیم ملی برای هر فوتبالیستی یک افتخار است؛ کار دستوری به جایی نمی‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی صبح امروز پس از ترخیص از بیمارستان برای بازدید از اردوی تیم ملی فوتبال جوانان و اتاق VAR به مرکز ملی فوتبال رفت. این در شرایطی است که او به دلیل بستری شدن نتوانست در اردوی تیم‌های ملی کشتی اعزامی به المپیک پاریس همراه با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب حاضر شود.

در این بازدید پس از صحبت‌های ابتدایی حسین عبدی، سرمربی و سعید گنجی، سرپرست تیم درمورد آخرین وضعیت بازیکنان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این تیم، وزیر ورزش از ملی‌پوشان خواست روی زمین بنشینند تا شروع به صحبت کند. وزیر ورزش در جمع ملی‌پوشان اظهار داشت: باید از کادرفنی بابت زحماتشان تشکر کنم. به جهت همه موفقیت هایی که برای فوتبال کشور به دست آوردید و اقدامات فرهنگی خوبی که در این تیم انجام می‌شود، تشکر می‌کنم. رزمندگان دفاع مقدس بعد از هر موفقیت، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درمی‌آوردند و شما همان نقش را ایفا می‌کنید. مردم دنیا همه رفتارهای بازیکنان را می‌بینند و شاید وظیفه شما از این لحاظ سخت‌تر باشد.

وی ادامه داد: اکنون شما هم نقص رزمندگان دیروز را در عرصه ورزش تکرار می‌کنید. الان جنگی وجود ندارد اما شاید وظیفه شما به مراتب سخت‌تر و سنگین‌تر باشد زیرا مردم فوتبال را در عرصه بین‌الملل می‌بینند. در آن زمان دوربین هم نبود و هر از چندگاهی دوربین روایت فتح حضور پیدا می‌کرد اما اکنون هر اقدام فرهنگی خوبی انجام بدهید، دیده می‌شود و از نگاه کسی پنهان نیست. حتی اگر این اقدام منفی باشد.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: یک سوال مطرح است که چرا تیم ملی جوانان اهمیت دارد؟ دلایل زیادی برای اهمیت تمام تیم‌های ملی جوانان برشمرد اما به دلیل حضور در یک جمع فوتبالی، باید فوتبالی هم صحبت کنیم. در کل تیم ملی جوانان یک پل ارتباطی بین فوتبال پایه با تیم بزرگسالان است. اگر دقت کرده باشید بیشتر کارشناسان می‌گویند فوتبال ما معمولا تاکتیک‌پذیر نیست که البته الان خیلی بهتر شده است‌. اینجا بحث توسعه تاکتیکی برای تیم ملی بزرگسالان مطرح است. در این تیم روی تاکتیک‌های مختلف کار و در آینده به تیم بزرگسالان کمک می‌شود. اگر بحث غرور ملی را در نظر بگیریم، همیت ملی هم شکل می‌گیرد. فاصله بین جوانان و بزرگسالان در حد یک تا ۲ سال است. خیلی مواقع دیدیم بازیکنان تیم جوانان در بزرگسالان شرکت کردند.

هاشمی اضافه کرد: هرکس از تیم نوجوانان و جوانان به بزرگسالان رسیده، عمر قهرمانی‌اش هم بیشتر بوده است. تیم ملی جوانان از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا کار تیم بزرگسالان را انجام می‌دهید. کادرفنی تیم بزرگسالان همیشه در تیم ملی جوانان نقش دارد و هرچه ارتباط بین ۲ تیم بیشتر باشد، به تیم بزرگسالان ما بیشتر کمک می‌شود. با توجه به شرایطی که در فدراسیون وجود دارد و با توجه به روحیه بسیار خوب کادرفنی و به ویژه حسین عبدی، تیم موفق ظاهر شده است. از سایر اعضای کادرفنی و سرپرستی هم تشکر می‌کنم. تیم ملی جوانان فرصتی برای تجربه‌اندوزی در میادین بین‌المللی است. ان‌شاءالله اندوخته‌های شما در تیم ملی بزرگسالان بیش از گذشته اثربخش باشد.

کیومرث هاشمی:حضور در تیم ملی برای هر فوتبالیستی افتخار است

در ادامه هاشمی در پاسخ به درخواست مدیر تیم ملی جوانان برای ارتباط بهتر باشگاه‌ها با این تیم، تصریح کرد: همیشه درمورد تیم امید این دغدغه را داشتیم که باید باشگاه‌ها بازیکن خود را در اختیارش بگذارند و برخی مواقع این اتفاق برای جوانان هم رخ داده است. البته در فوتبال حرفه‌ای در این نگاه وجود دارد که قانونی در این مورد نیست اما فدراسیون با کمک خود مجموعه باشگاه‌ها می‌تواند قانونی را مصوب کند تا دیگر آقای ایکس که عضو فلان باشگاه‌ است طبق تعهدی که به تیم ملی و باشگاهش دارد، مشکلی نداشته باشد. حضور در تیم ملی برای هر فوتبالیستی یک افتخار است. کار دستوری به جایی نمی‌رسد.