تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729670
شناسه : 3729670
تاریخ :
نقش بی‌بدیل آیت‌الله حسینی در انقلاب/ لزوم تبیین برای نسل جوان اقتصاد ایران: دهدشت_ امام جمعه دهدشت گفت: آیت الله حسینی در جریان انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت‌الله حسینی، امام جمعه فقید یاسوج که بمناسبت پنجم مرداد سالروز نخستین اقامه نماز جمعه انقلاب اسلامی در جوار امام زاده آقامیر برگزار شد افزود: وی عالم اخلاق و خطیب چند دهه استان بود.

وی تصریح کرد: در تبیین اهمیت نماز جمعه، پیامبر می‌فرماید اگر کسی از جهت اینکه نماز جمعه را سبک شمارد یا اعتقاد نداشته باشد، حج، زکات و نمازی برای او نیست.

امام جمعه دهدشت در باب اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه آن حکم الهی است که خدا می‌فرماید بشتابید و یک سوره قرآن را به این نام نامگذاری کرده است.

حجت الاسلام وحدانی فر افزود: تصمیم ما بر این بود که امسال نوجوانان و جوانان ستاد را در محضر امامزاده آقا میر با شخصیت عالم آیت الله حسینی آشنا کنیم.

وی همچنین با اشاره به شخصیت آیت‌الله حسینی گفت: عالمی که از علمش بهره برده شود، از هفتاد هزار عابد مفیدتر است و انسان وقتی در مقابل این سید بزرگوار می‌نشست، حقیقتاً کوهی از علم را احساس می‌کرد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: آیت‌الله حسینی علیرغم کهولت سن، حافظه قوی و با هوش و ذکاوت کم‌نظیری تسلط بر مباحث داشت و بیش از ۳۰ سال در دانشگاه استاد بود.

وی تاکید کرد: مجموعه‌های فرهنگی در شناساندن این ظرفیت عالم در زمان حیات و بعد از رحلت ایشان ضعیف عمل کردند و در انقلاب نیز نقش بی‌بدیل داشت و هیچ‌گاه طلبکار و دنبال سهم‌خواهی نبود.

امام جمعه دهدشت گفت: شناساندن شخصیت‌های علمی و دینی و آشنایی با زندگی و دستاوردهای آن‌ها، وظیفه‌ای است که باید با جدیت دنبال شود.