تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729669
شناسه : 3729669
تاریخ :
بیش از ۱۱۰۰ نفر نیز در ستاد نماز جمعه مشهد فعالیت دارند اقتصاد ایران: مشهد- رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۱۰۰ نفر نیز در ستاد نماز جمعه مشهدالرضا (ع) فعالیت دارند و مراسم باشکوهی که هر هفته در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی صبح جمعه در آئین گردهمایی سراسری اعضای ستادهای نماز جمعه سراسر کشور که با عنوان «جمع جمعه» در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه از هر جهت مصداق عینی و عملی توفیق به حساب می‌آید و چه اقامه آن، چه امامت آن و چه حضور در آن تجلی همان توفیقی است که در آن خواسته انسان با لطف خداوند انطباق پیدا می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین سند و گواه که ثابت می‌کند باید از این توفیق صیانت کرد، همان حدیث توفیق از قول مبارک علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) است که فرمود «وَ مَن سَئَلَ الله التُوفیق وَلَم یَجتَهِد فَقَد اِستَهزَءَ بِنَفسِه» یعنی اگر کسی فقط از خدا توفیق مسئلت کند، اما برای آن سعی و کوشش نداشته باشد، گویا خودش را به سُخره گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: صیانت از توفیق حضور در نماز جمعه و کمک به اقامه آن جنبه‌های مختلف فردی و اجتماعی دارد. خادم نماز جمعه در زندگی فردی خود معتقد و ملتزم به مبانی دینی است، اخلاق‌مدار است، حُسن خلق دارد و در جنبه‌های اجتماعی و عمومی هم باید به رعایت انصاف، ادب و اخلاق باور داشته باشد.

ایزدی ادامه داد: در استان خراسان رضوی، به طور کلی چهار هزار و ۴۰۸ نفر منطبق بر این شرایط و به‌عنوان خادم ستادهای نماز جمعه فعالیت دارند که حوزه خدمت داوطلبانه آنها در ۵۳ پایگاه اقامه نماز جمعه در کل استان پراکنده است. از این میان، بیش از ۱۱۰۰ نفر نیز در ستاد نماز جمعه مشهدالرضا (ع) فعالیت دارند و مراسم باشکوهی که هر هفته در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، ثمره مجاهدت این عزیزان است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی تصریح کرد: در مجموع، هر جمعه ۱۲۱ هزارنفر از اقشار مردم استان در آئین‌های عبادی سیاسی نماز جمعه خراسان رضوی حضور پیدا می‌کنند و از این میان، حدود ۳۸ هزارنفر یعنی یک سوم آنها مخاطب خطبه‌های پرشور نماز جمعه مشهد هستند.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم و با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، آئین بهره برداری از ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در اقصی نقاط ایران اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.