تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3729619
شناسه : 3729619
تاریخ :
این کنسول مادشده نینتندو Wii به‌قدری کوچک است که می‌تواند جاسوئیچی هم باشد! اقتصاد ایران: نسخه‌ی مادشده‌ی کنسول بازی Wii به‌دلیل ابعاد بسیار کوچکش از دیسک پشتیبانی نمی‌کند اما با کنترلرهای GameCube سازگاری دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

کنسول بازی Wii شرکت نینتندو در طول عمر خود به رکورد فروش چشمگیر بیش‌از ۱۰۰ میلیون دستگاه دست یافت. این مدل از کنسول بازی نینتندو ابعاد خیلی بزرگی نداشت و در حد و اندازه‌ی کتاب جیبی بود. اکنون علاقه‌مندان به مادکردن دستگاه‌های الکترونیکی موفق شده‌اند ابعاد Wii را به‌طرز چشمگیری کاهش دهند. نسخه‌ی مادشده‌ی کنسول Wii ابعادی در حد جاکلیدی دارد و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند و درواقع می‌توان از آن به‌عنوان جاکلیدی هم استفاده کرد.

نسخه‌ی مادشده‌ی Wii با نام Nintendo Kawaii شناخته می‌شود و در اصل نسخه‌ای بسیار کوچک از مدل اصلی این کنسول است که البته برخی از ویژگی‌های آن ازجمله قابلیت بازی آنلاین را ندارد، اما همچنان به‌خوبی کار می‌کند و می‌تواند بازی‌های نسل خود را اجرا کند. طبق گزارش وب‌سایت تایم اکستنشن، بدنه‌ی این کنسول از جنس آلومینیومی درنظر گرفته شده و با دستگاه CNC برش خورده است و به‌همین‌دلیل ظاهر زیبایی دارد.

برای اتصال برق، خروجی تصویر (AV) و کنترلرها به این کنسول، از کانکتورهای مغناطیسی پوگو پین (Pogo Pin) استفاده شده است. این دستگاه داک اختصاصی هم دارد که از اتصال حداکثر چهار کنترلر GameCube پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که برای برخی از بازی‌های مبارزه‌ای مانند Super Smash Bros ضروری است.

نسخه مادشده و مینیاتوری کنسول بازی نینتندو Wii
Wesk Mods

طبق گفته‌ی Wesk Mods که نسخه‌ی مینیاتوری Wii را ساخته است، این پروژه به‌عنوان چالشی برای ساخت کوچک‌ترین کنسول Wii کاربردی آغاز شد و ظاهرا آن‌ها به‌خوبی از عهده‌ی اینکار برآمده‌اند. درمورد گرمای اضافی، کل دستگاه به‌صورت غیرفعال خنک می‌شود و از فن داخلی بهره نمی‌برد.

نسخه‌ی مادشده‌ی Wii به‌دلیل ابعاد بسیار کوچک، توانایی خواندن دیسک‌های این کنسول را ندارد و فقط از بازی‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند. همچنین به‌نظر نمی‌رسد این دستگاه از اتصال بلوتوث پشتیبانی کند و درنتیجه امکان استفاده از کنترلر اصلی کنسول Wii یعنی Wiimote وجود ندارد. البته می‌توانید هر کنترلر USB-C یا گیم‌پدهای GameCube را به آن متصل کنید.

مقالات مرتبط:
  • کارمند یوتیوب اطلاعات محرمانه نینتندو را فاش کرد؟
  • مشخصات اولیه نینتندو سوییچ ۲ چند ماه قبل از رونمایی لو رفت

از آنجاکه نسخه‌ی مینیاتوری Wii با Wiimote کار نمی‌کند، هیچ حسگر مادون‌قرمز یا سخت‌افزار مشابهی برای تشخیص حرکات کاربر ندارد. این کنسول برای اجرای بازی‌های مبتنی‌بر کنترلر طراحی شده است و امکان استفاده از قابلیت تشخیص‌حرکت در آن وجود ندارد؛ بنابراین طرفداران بازی‌هایی مانند Wii Sports و Skyward Sword باید به‌سراغ گزینه‌های دیگر بروند. ظاهراً سیستم‌عامل این کنسول متن‌باز است و احتمالاً توانایی شبیه‌سازی سایر سیستم‌عامل‌ها را نیز دارد.

سازندگان نسخه‌ی مادشده‌ی Wii، فروش اولیه‌ی ۳۰ دستگاه از آن را آغاز کردند. قیمت کنسول بازی مورد بحث ۵۵ دلار است و تقریباً هر ۳۰ دستگاه آن بلافاصله به‌فروش رفته است. به‌نظر می‌رسد فروش اولیه صرفاً برای سنجش بازار انجام شده باشد و به‌احتمال زیاد در آینده‌ی نزدیک شاهد فروش مجدد آن خواهیم بود.