تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3729612
شناسه : 3729612
تاریخ :
تیراندازان در خط آتش قرار می‌گیرند/ رستمیان شگفتی‌ساز می‌شود؟ اقتصاد ایران: مسابقات تیراندازی بازی‌های المپیک فردا درحالی آغاز می‌شود که هانیه رستمیان به عنوان نخستین نماینده ایران در این رشته به رقابت با حریفان خود خواهد پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سی و سومین دوره بازی‌های المپیک امروز جمعه با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی آغاز می شود. طبق روال همیشه در روز افتتاحیه هیچ رویدادی برگزار نخواهد شد و روز بعد از آن رقابت ورزشکاران در رشته های مختلف به صورت رسمی برگزار خواهد شد.

در نخستین روز بازی‌ها که شنبه (۶ مرداد) برگزار می‌شود ورزشکاران ایران در شته های قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک، تیراندازی و تنیس روی میز به مصاف حریفان شان می‌روند.

تیراندازی ایران در یازدهمین حضورش در بازی‌های‌المپیک چهار سهمیه دارد. هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، فاطمه امینی و شرمینه چهل‌امیرانی در تفنگ بادی و محمد بیرانوند در تراپ چهار نماینده ایران هستند که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مسابقه خواهند داد.

در رشته تیراندازی هانیه رستمیان در تپانچه ۱۰ متر به عنوان اولین نماینده تیراندازی ایران رقابت با حریفانش را آغاز خواهد کرد. اولین سهمیه ایران برای المپیک هم توسط هانیه رستمیان در تیراندازی به دست آمد. او از جمله ورزشکارانی است که امیدواری زیادی وجود دارد تا بتواند در این دوره از بازیهای المپیک به فینال این بازیها راه پیدا کند.

رستمیان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم در تپانچه بادی صاحب سهمیه بود که البته در توکیو نتوانست به فینال برسد. رستمیان در المپیک توکیو در تپانچه بادی دهم و در ۲۵ متر بیست و هشتم شد ولی با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا او اینبار و در دومین تجربه خود با صعود به فینال می‌تواند شگفتی ساز شود یا خیر.

تیراندازی ایران تا کنون در یازده دوره از بازی‌های المپیک حضور داشته و در المپیک توکیو نیز کاروان تیراندازی کشورمان با ۶ نماینده، بیشترین سهمیه کاروان ایران را به خود اختصاص داده بود. در آن دوره بازی‌ها تیراندازی ایران به نخستین مدال طلای تاریخی‌ خود توسط جواد فروغی دست پیدا کرد.

جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که در پایان هم تاریخ ساز شد و به مدال طلا رسید.

برنامه تیراندازی ایران در ماده تپانجه در المپیک۲۰۲۴ پاریس:

شنبه ۶ مرداد:

مرحله مقدماتی تپانچه بادی زنان (هانیه رستمیان) شروع از ساعت ۱۴:۰۰

جمعه ۱۲ مرداد:

مرحله دقت تپانچه ۲۵ متر زنان (هانیه رستمیان) شروع از ساعت ۱۰:۳۰

شنبه ۱۳ مرداد:

مرحله فینال تپانچه ۲۵ متر زنان (هانیه رستمیان) شروع از ساعت ۱۱:۰۰