تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3729604
شناسه : 3729604
تاریخ :
پاکستان: حمله به نمایندگی‌های سیاسی کار اتباع افغانستانی است اقتصاد ایران: وزیر خارجه پاکستان در تماس با کمیسار عالی پناهندگان سازمان ملل، اتباع افغان را به حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور در اروپا متهم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،«محمد اسحاق دار» وزیر خارجه پاکستان در تماس با «فیلیپو گراندی» کمیسار عالی پناهندگان سازمان ملل معترضان افغان را به «حمله و تظاهرات خشونت‌بار» علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان در فرانکفورت، لندن و بروکسل متهم کرد.

بر اساس اطلاعیه وزارت خارجه پاکستان، اسحاق دار در این تماس درباره مسائل مربوط به همکاری پاکستان و کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل، حل پایدار مسئله مهاجران افغان در پاکستان و نیز حملات اخیر و تظاهرات خشونت‌آمیز توسط افغان‌های مقیم خارج علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان در فرانکفورت، لندن و بروکسل گفتگو کردند.

اسحاق دار در حالی اتباع افغان را عامل این حملات می‌داند که پیشتر وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان در اظهاراتی اتباع پاکستانی را عامل حمله دانسته و اعلام کرده بود شناسنامه و پاسپورت‌های شهروندان پاکستانی دخیل در حمله مسدود خواهد شد.

در همین ارتباط، رهبر جنبش تحفظ پشتون‌ها نیز ضمن محکومیت حمله به کنسولگری پاکستان در آلمان گفته بود تظاهرات صلح‌آمیز بود، اما توسط برخی عمداً به خشونت کشیده شد.

منظور پشتین تصریح کرده بود: عده‌ای افراد آموزش‌دیده بر اساس یک نقشه، دست به خشونت زدند و از این طریق می‌خواهند تصویر منفی از جنبش‌های صلح‌آمیز ایجاد کنند.

انتهای پیام/