تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3729580
شناسه : 3729580
تاریخ :
به‌روزرسانی جدید مرورگر کروم تشخیص تهدید‌های امنیتی را ۵۰برابر بهبود می‌دهد اقتصاد ایران: در جدیدترین آپدیت گوگل کروم شاهد بهبود چشمگیر سیستم تشخیص بدافزار و چند قابلیت امنیتی دیگر در این مرورگر هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

با پیشرفت روش‌های توزیع بدافزار، شرکت‌هایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند باید برای جلوگیری از سؤاستفاده‌ی هکرها، خود را به‌روز نگه‌دارند. گوگل قبلاً ایده‌ی حذف کوکی‌ها از مرورگر کروم را برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ی هکرها و دسترسی آن‌ها به سیستم‌های دیگران مطرح کرده بود. غول جستجوی اینترنت پس‌از برخی مخالفت‌ها درنهایت این ایده را کنار گذاشت و به فکر راهکار جایگزین افتاد. اکنون این شرکت سیستم جدیدی منتشر کرده است که عملکرد مرورگر کروم را در شناسایی تهدیدات امنیتی به‌میزان چشمگیری ارتقاء می‌دهد.

طبق بیانیه‌ی گوگل، جدیدترین به‌روزرسانی نسخه‌ی اصلی کروم، چند ابزار امنیتی جدید دریافت کرده است. اکنون اگر گزینه‌ی Enhanced Safe Browsing را فعال کرده باشید، این مرورگر فایل‌های مشکوک را به‌طور عمیق اسکن می‌کند تا مطمئن شود هیچ مورد مخربی در آن‌ها وجود ندارد. طبق ادعای گوگل، این روش بهبود ۵۰ درصدی تشخیص بدافزارها و عوامل مخرب را برای کروم به‌ارمغان می‌آورد.

مورد دیگر در آپدیت اخیر کروم اینکه نحوه‌ی مدیریت فایل‌های محافظت‌شده با رمز عبور هنگام دانلود ازطریق این مرورگر تغییر کرده است. توزیع‌کنندگان بدافزار از فایل‌های محافظت‌شده با گذرواژه به‌عنوان راهی مخفی برای دورزدن سیستم بررسی ویروس کروم استفاده می‌کردند، زیرا مرورگر هنگام دانلود نمی‌توانست محتویات فایل‌های رمزگذاری‌شده را بررسی کند. بدین‌ترتیب فایل مخرب وارد کامپیوتر قربانی می‌شد و سپس کاربر با واردکردن رمز عبور، فایل را رمزگشایی و بدافزار موجود در آن را باز می‌کرد. اکنون کروم هنگام دانلود فایل‌هایی که پسورد دارند، رمزعبور را از کاربر درخواست می‌کند تا بتواند محتویات آن فایل را برای شناسایی بدافزارهای احتمالی، مورد بررسی قرار دهد.

مقالات مرتبط:
  • کروم حالا هشدار می‌دهد که تب‌های مرورگر عملکرد کامپیوتر را کُند می‌کنند
  • برنامه گوگل برای حذف کوکی‌ها از مرورگر کروم لغو شد

تغییرات جدید گوگل کروم روی نسخه‌ی اصلی این مرورگر اعمال شده است و بنابراین به‌زودی دردسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.