تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3729571
شناسه : 3729571
تاریخ :
اجتماع بزرگ مدافعان حجاب و حریم خانواده در ورزشگاه آزادی اقتصاد ایران: اجتماع صد هزار نفری مدافعان حجاب و حریم خانواده با شعار دختران انقلاب؛ سفیران مهر در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم طیبه مجردیان: اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب و مدافعان حریم خانواده در پاسداشت حجاب و عفاف در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

اهتزاز پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و فلسطین

مراسم رأس ساعت شش بعدظهر با قرائت قرآن و نواختن سرود جمهوری اسلامی و طنین شعار یا حسین و اهتزاز پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و فلسطین توسط شرکت‌کنندگان در اجتماع شروع شد اما همچنان سیل خروشان جمعیت در حال ورود به ورزشگاه بودند.

عفاف و حجاب , حجاب , الگوی سوم , زنان و خانواده ,

حجاب؛ حکم قطعی شرعی است

در ابتدای مراسم حجت الاسلام رشاد مدیر حوزه‌های علمیه تهران و مدیر پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی با خیر مقدم به مردم مجاهدی که با حضور حماسی و خودجوش خود این گردهمایی شکوهمند در پاسداشت حجاب و عفاف را برگزار کردند گفت: حجاب به طور قطع حکم شرعی است. گاهی گفته می‌شود در کجای قرآن ذکر شده که حجاب واجب است؟ درباره حجاب24 آیه در قرآن آمده که در شماری از آنها هیچ تشکیکی وجود ندارد. حجاب حکم ضروری دین است.

حجاب و عفاف حکم فردی نیست. احکام یا فردی هستند یا اجتماعی و حجاب حکمی اجتماعی است که دو سو شامل وجه حقی و تکلیفی دارد. این احکام دو سویه هستند. در مسئله حجاب پای جامعه در میان است. حجاب در بستر جامعه معنی پیدا می‌کند و جامعه درگیر حجاب است.

عفاف و حجاب , حجاب , الگوی سوم , زنان و خانواده ,

حجاب؛ نماد هویت ملی ایرانیان و جامعه اسلامی

همچنین حجاب یک حکم شرعی ساده نیست. پوشش از عناصر فرهنگی و بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ جامعه است. بنابراین حجاب حکمی فرهنگ‌ساز و هویت‌ساز است. همچنین حجاب نماد و نشانه است. هر جامعه‌ای نمادها و نشانه هایی دارد و در جامعه اسلامی حجاب یک نماد هویتی است. تحفظ بر هویت موجب حفظ استقلال است. ما با حجاب میخواهیم بگوییم کیستیم؟ ایرانی و مسلمان و شیعه هستیم.

در آثار تاریخی ما تصویر زن را بدون حجاب نمی‌بینیم. تاریخ ایران هرگز و هرگز از حجاب خالی نبوده است. اما این بدان معنا نیست که بگوییم هر کسی حجاب ندارد، مسلمان نیست یا ایرانی نیست. برخی افراد نه از سر عناد بلکه از سر بی‌اطلاعی و بی‌توجهی سهل انگاری می‌کنند. نباید مایوس شویم. شاهد این بودیم بسیاری از این افراد که حجاب درستی نداشتند در راهپیمایی روز قدس یا تشیع پیکر رئیس جمهور شهید و حاج قاسم شرکت کردند و با سوز جان می‌گریستند. نباید فکر کنیم اگر کسی حجاب ندارد جان و دلش با انقلاب و اسلام نیست. باید به فرهنگ ایرانی باز گردیم.

دختران انقلاب؛ سفیران مهر در دعوت جامعه به ارزش‌ها

افرادِ با حجاب سفیران مهر و مهربانی هستند و اگر کسانی دچار بی دقتی هستند باید با زبان خوش و نرم با آنها برخورد کنیم. وصیت از شهید سلیمانی داریم که اقتضای انقلابی گری آن است که همه را به انقلاب دعوت کنیم.

عفاف و حجاب , حجاب , الگوی سوم , زنان و خانواده ,

حضور چشمگیر دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها

بعد از سخنان حجت الاسلام رشاد وقتی نوای دمام زنی بلند شد سیل خروشان دختران دهه نودی و هشتادی با چادر مشکی و روسری سبز و بعضاً سربندهای قرمز، پرچم به دست برای رفتن به جایگاه به سمت پایین پله‌ها سرازیر شدند. صورت خیلی‌هاشان از گرما گل انداخته بود اما مثل یک خانم کامل، حجابشان را حفظ کرده بودند و تا ورودشان به جایگاه زمزمه زینب زینب بر لب داشتند.

راه تو راه زینب

بیعت تو با زینب

بر لب تو یا زینب

پرچم پاک شرفت

چادر زهرا...

فرشته‌های کوچکی که جای بال چادر داشتند

با برخاستن هر نوایی پرچم‌های مزین به اسامی مبارک اهل بیت و پرچم جمهوری اسلامی ایران و فلسطین به اهتزار در می‌آمد. فضا پر بود از عطر بوی اهل بیت و معصومیت فرشته‌های کوچکی که جای بال چادر به سر داشتند و حجاب پر پروازشان به سمت معبود بود و آمده بودند تا سفیران مهر در دعوت جامعه به ارزش‌ها باشند و با حضورشان عطر پاک خدا را در کوچه و بازار شهرهایمان به مشام ما که گاهی دچار رخوت و فراموشی می‌شویم برسانند.

دختر بچه‌ سه چهار ساله‌ای در آغوش مادرش نشسته بود و با تماس تصویری موبایل با زن مسن سالی که حتما مادربزرگش بود صحبت می‌کرد و با ذوق و شوق ورزشگاه پر از جمعیت را نشانش می‌داد. مادر اشک می‌ریخت و دخترکش را که مزین به حجاب فاطمی بود نوازش می‌کرد.

عفاف و حجاب , حجاب , الگوی سوم , زنان و خانواده ,

دعای عاقبت بخیری

مادری با مهربانی و لبخند روسری و سربند و چادر دخترش را مرتب کرد و در حالی‌که با شوق خاصی به او نگاه می‌کرد، اشک در چشمانش حلقه زد و از او عکسی به یادگار گرفت. شاید در دلش دعا می‌کرد و از حضرت زینب می‌خواست مراقب ایمان دخترش باشد و چه آرزویی بالاتر از عاقبت بخیری فرزند.

زینب من مدافع حرم باش

مدافع چادر دخترم باش

گروه فرزندان فاطمی در جایگاه مستقر شدند تا روضه ریحانه الحسین؛ سه ساله اباعبدلله را بخوانند.

آفتاب در حال غروب بود و نور موبایل‌ها مثل شمع در دستان حضار روشن و با نوای حاج محمود کریمی شام غریبانی برپا شده بود.

بابا بداخلاقند چقدر مردای شامی

به جای قلب سنگه تو دلاشون

با این دستای سنگینی که دارند...

باران دیدگاه حاضرین سرازیر بود.

عفاف و حجاب , حجاب , الگوی سوم , زنان و خانواده ,

قرائت عهدنامه توسط دختر شهید مقاومت سید رضی

عهدنامه مدافعان حریم خانواده توسط دختر شهید مقاومت سید رضی خوانده شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«بیش از چهار دهه است که انقلاب اسلامی متکی بر آموزه‌های اسلام ناب محمدی مروج آزادی معنوی، عقلانیت و عدالت در جهان است و به عنوان مهمترین پایگاه مستضعفان عالم و برجسته‌ترین ظرفیت ایجاد تمدن نوین اسلامی با ارائه الگوی سوم زن مسلمان، مظاهر ضدانسانی و ظالمانه تمدن نوین رو به زوال غرب را به چالش جدی کشانده است.

در این هماورد بین حق و باطل نورانیت زن ایرانی مسلمان که همواره الهام بخش مردان میدان و جهاد و مبارزه بوده است امروز از سوی تفکر منحط غربی مورد هجوم همه جانبه قرار گرفته است. دشمن و بعضی از خائنین به وطن در تلاشند تا با کمک رسانه‌های خود الگویی دروغین از زن ایرانی به نمایش درآورند، تصویری که حقیقت خود را در فرهنگ غرب عریان نموده است. تصویر زن مبدل به کالا شده‌ای که دختران را به گدایی نگاه دیگران سوق داده است و در نتیجه حیثیت، هویت و زنانگی او را به تاراج خواهد داد.

ما دختران شریف ایران دست در دست هم اعلام می‌داریم از اهداف حملات رسانه‌ای سازمان یافته مزدوران که زنان را آلت دست هرج و مرج طلبی، پرخاشگری و دوری از خانواده قرار داده‌اند آگاه هستیم و شجاعانه در مقابل آن خواهیم ایستاد تا زنان و دختران این سرزمین بتوانند برای خودشان تصمیم گرفته و تسلیم دلقک‌های دست‌ساز غربی نشوند.

ما بانوان ایران زمین با توجه به کوتاهی‌های صورت گرفته در خصوص توجه ویژه به مسئله حجاب از سوی برخی از مسئولین، درخواست جدی داریم تا مبتنی بر فهم صحیح موضوع مراقب خطای شناختی خود و بعضی از دست‌اندرکاران بوده و فرصت اختلال در دستیابی به آرمان‌های انقلاب را از دشمن بگیرند.

ما دختران و زنان شجاع و خانواده دوست از مسئولین دولتی درخواست داریم تا با ادامه حرکت مبارک جنبش جهانی حمایت از خانواده از هیاهوهای رسانه غرب نترسند و تسلیم معاهدات و برنامه‌های استعماری غرب درباره خانواده و زنان نشوند.

ما بانوان این مرز و بوم از تمامی انسان‌های شریف و آزاده دنیا و نهادهای بین المللی تقاضا داریم با نسل‌کشی سازمان یافته رژیم صهیونیستی که منجر به قتل عام ده‌ها هزار زن و کودک فلسطینی شده است مقابله جدی نمایند. زنانی که مقاومت و پایداری آنان رشحاتی از هویت واقعی زن مسلمان بوده و چشم حقیقت جویان عالم را خیره کرده است.

ما شیفتگان حضرت زهرا(س) و پیروان حضرت زینب کبری با اعتقاد به اهمیت کار فرهنگی و اقناعی در مسئله حجاب و ضرورت بحث امر معروف و نهی از منکر در اصلاح جامعه از دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی کشور انتظار داریم که در کنار فعالیت‌های فرهنگی و به شیوه‌ای هوشمندانه و کارآمد با کسانی که آگاهانه و عامدانه روند بی‌حجابی را در عرصه‌های اجتماعی، رسانه‌ای، هنری و فضای مجازی تسریع یا هدایت می‌کنند برخورد قانونی محکم و بازدارنده نمایند.

در پایان ما با حضرت ولی عصر، امامین انقلاب، شهدا و خانواده‌های عزیزشان و مدافعان و مجاهدان حقیقی عهد می‌بندیم که تا آخرین نفس از آرمان‌های نظام و انقلاب حمایت و پاسداری نماییم».

عفاف و حجاب , حجاب , الگوی سوم , زنان و خانواده ,

زنان سربازان خط مقدم

بیانیه روی آهنگ زمینه خداحافط رفیق خوانده شد. انگار حالا دیگر واقعا سربازان خط مقدم جبهه جنگ همیشگی حق و باطل خانم‌ها هستند و باید علمداری کنند و حافظ آرمان انقلاب و خون شهدا باشند.

سپس حاضرین با نوای حاج ابوذر روحی و حاج امیر عباسی این ابیات را زمزمه کردند:

من به عشق حضرت زهرا

جون میزارم پای این مکتب

من برا مهدی صاحب الزمان یارم

با همین نجابتی که از حجاب دارم

دشمن امروز هدفش عفت دخترهاست

من با چادرم تو این جبهه علمدارم

لبیک یا زهرا لبیک یا زینب...

شمر زمانه‌ات را بشناس

جمعیت به درخواست حاج امیر عباسی به احترام شهدا و مادران داغدار غزه قیام کردند و فریاد حیدر حیدر سردادند. پلاکاردهایی با عکس مادران داغدار غزه و با تیتر شمر زمانه‌ات را بشناس در میان جمعیت بلند شد و دقایقی کوتاه بساط سینه زنی ابا عبدلله برپا شد و لبیک گویان خاتمه پیدا کرد.

عفاف و حجاب , حجاب , الگوی سوم , زنان و خانواده ,

ما در کشورمان برای داشتن حجاب می‌جنگیم

در ادامه چند خانم تازه مسلمان خیلی کوتاه از تجربه خودشان از حجاب گفتند. خانم کوثر نقی آقا از آذربایجان گفت: در کشور من و خیلی از کشورها با حجاب زنان مبارزه می‌شود و محجبه‌ها تحت فشار هستند. من بعد از 18 سالگی با حجاب و اسلام آشنا شدم‌ و وقتی اسلام و حجاب را پذیرفتم تازه مبارزات من برای نگه داشتن حجابم شروع شد.

وی معتقد بود: چادر من اعتقاد من هست. چادر من یک لباس قرآنی است و من برای حفظ حجابم و اعتقادم از همه چیز حتی از خانواده، مادر و پدر و ثروتم گذشتم و به ایران مهاجرت کردم. من از همه چیز گذشتم ولی خدا را صدهزار بار شکر می‌کنم که حجاب فاطمی دارم. در آذربایجان کسی که محجبه می‌شود نمی‌تواند شغل دولتی داشته باشد یا به راحتی به مدرسه و دانشگاه برود و شاید هم تحت فشار اقوام و خانواده‌اش قرار بگیرد. ما برای برپایی مجلس اهل بیت جریمه‌های مالی سنگین می‌شویم و یا باید به زندان برویم. من امروز اینجا آمده‌ام تا بگویم حجاب به زنان زندگی و آزادی می‌بخشد.

عفاف و حجاب , حجاب , الگوی سوم , زنان و خانواده ,

ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است

ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

در این اجتماع 313 دختر کم حجاب به خواست خودشان حجاب چادر را برگزینند و تعدادی از این بانوان به دست دختر شهید رئیسی و شهید موسوی حجاب چادر را بر سر کردند.

خانواده شهدا از جمله مادر آرمان علی وردی و شهید مجیدقربانخانینیز از مهمانان این مراسم‌ بودند.

پایان بخش مراسم دعای فرج و نوای دلنشین اذان بود. موقع خروج در گوشه و کنار ورزشگاه مردم روی کارتن و سجاده در حال خواندن نماز بودند.

اجتماع دختران انقلاب گوشه‌ای از عشق و ارادت مردم ایران در پاسداشت ارزش‌ها و وصیت شهدا بود تا دشمنان ببینند که مردم پای ارزش‌ها و انقلابشان ایستاده‌اند.

انتهای پیام/