تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3729567
شناسه : 3729567
تاریخ :
در آستانه یک خبر غیرمنتظره؛ بازگشت سعد‌الله‌یف به المپیک؟ اقتصاد ایران: یک منبع معتبر کشتی روسیه از خبری غیرمنتظره درخصوص عبدالرشید سعدالله‌اف و المپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، المپیک 2024 پاریس در بخش کشتی به عجیب‌ترین شکل ممکن خود در آستانه آغاز است. المپیکی که ستاره‌‌های زیادی را محروم شده می‌دید اما حالا یکی یکی آنها به صحنه برمی‌گردند.

بعد از آنکه ماگومدحبیب کادی‌ماگمادوف بلاروسی توانست مجوز شرکت در المپیک را بگیرد و پس از آن هم ختیگ تسابولوف دادگاه مربوط به دوپینگ خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و مانع از حضور علی ارسلانِ فرنگی‌کار به جای خود در المپیک پاریس شد، حالا یک منبع معتبر کشتی روسیه خبری را منتشر کرده که در شرایط فعلی و در حالی که روس‌ها خودشان المپیک را تحریم و از حضور شمیل ممدوف که قصد داشت برخلاف تصمیم نهایی آنها در پاریس کشتی بگیرد، جلوگیری کردند؛ عجیب و غیرمنتظره به نظر می‌رسد.

این منبع با انتشار عکسی از عبدالرشید سعدالله‌یف با حاجی علی‌یف کشتی‌گیر 65 کیلوگرم تیم ملی آذربایجان که در المپیک پاریس کشتی خواهد گرفت، نوشت که کشتی‌گیر روسی تمریناتش را همراه با تیم ملی آذربایجان پیگیری می‌کند و بووایسا سایتی‌یف گفته سعدالله‌اف منتظر دعوت‌نامه IOC برای کشتی گرفتن در المپیک پاریس است.

این ادعا در حالی طرح شده که تانک روسی بیش از سایر هم‌تیمی‌هایش در ماه‌های اخیر با ممانعت برای شرکت در مسابقات مواجه شده و به همین دلیل نیز حضور در دو مسابقه قهرمانی اروپا در رومانی و گزینشی اروپایی در باکو را از دست داد.

با وجودی که علیمخان جبرئیلوف به جای او در گزینشی اروپایی کشتی گرفت و به سهمیه المپیک رسید، اما کمیته بین‌المللی المپیک اصلاً در این وزن به روس‌ها سهمیه نداد و بعد از آن نیز، فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد در پی تصمیم IOC مبنی بر ممانعت از حضور ستاره‌های کشتی روسیه در المپیک، این مسابقات را تحریم خواهد کرد.

حالا باید دید این خبر تا چه حد ممکن است محقق شده و آیا تانک سعدالله‌یف نیز به جمع مدعیان 97 کیلوگرم اضافه خواهد شد؟

انتهای پیام/