تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3729562
شناسه : 3729562
تاریخ :
وهابیت زیارت اهل‌قبور و اهل‌بیت را شرک می‌داند اقتصاد ایران: اردستان-خطیب دینی گفت: وهابیت درخواست از غیرخدا و زیارت اهل‌بیت را شرک دانسته چرا که اعتقاد دارند تنها باید از خداوند درخواست کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در هیئت عزاداران حسینی اردستان (هیأت روضه‌العباس)، اظهار داشت: پیامبر اسلام در آخرین حج خود دو میراث گران‌بها از جمله قرآن کریم و عترت اهل بیت را میان مردم قرار داد و باید مردم به این‌ها تمسک جویند.

وی ضمن تشکر از هیأت‌های عزاداران حسینی در شهرستان، افزود: اجر و پاداش برگزارکنندگان هیأت‌های مذهبی در نزد خداوند محفوظ می‌ماند و از بین نمی‌رود تا اینکه در روزی که هیچ ابزاری به انسان کمک نمی‌کند همین عزاداری‌ها و روضه گرفتن‌ها به فرد کمک می‌کند.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: یکی از اشکالاتی که وهابیت به مسلمانان وارد می‌کنند در حوزه موضوع زیارت بوده و اینکه زیارت اهل قبور را شرک می‌دانند و می‌گویند نباید به زیارت آنان رفت.

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: زیارت حج و خانه خدا هرساله برای زائران نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر می‌شود و در عربستان سخت‌گیری های بسیاری را انجام می‌دهند از جمله اینکه در سال جاری علاوه بر اینکه خانم‌ها از زیارت بقیع محروم بودند آقایان نیز با سختی و محدودیت بسیار زیارت می‌کردند.

نماینده سابق مردم اردستان در دوره دهم و یازدهم مجلس بیان کرد: زیارت به‌معنای دید و بازدید است وقتی انسان‌ها به دیدن اقوام خود می‌روند در حقیقت به این دلیل است که به وی علاقه داشته یا درخواست کاری داشته و این زیارت و دید و بازدید از امامان بزرگوار نیز نظیر زیارت کربلا و مشهد است که انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: قبور ائمه بقیع که توسط وهابیت خراب شده در حکومت عثمانی ساخته شد، آنان درخواست از غیرخدا و اهل‌بیت را شرک دانسته چرا که اعتقاد دارند تنها باید از خداوند درخواست کرد.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: زیارت تنها به معنای خواندن زیارت نامه نیست بلکه به معنای رفتن به زیارت ائمه است همین که افراد اربعین به عشق امام حسین (ع) به زیارت این حضرت در کربلا می‌روند خود یک زیارت رفتن است‌.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: نهایت تفکر وهابیت به این موضوع برمی‌گردد که آنان معاد را قبول ندارند، شخصی که به زیارت امام رضا علیه السلام می‌رود قطعاً دست خالی بر نمی‌گردد چرا که اگر فکر کند دست خالی برمی‌گردد معاد زیر سوال رفته است‌.