تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3729560
شناسه : 3729560
تاریخ :
ژاپن قهرمان شد/ بسته شدن پرونده هندبالیست های جوان با پنجمی اقتصاد ایران: رقابت های هندبال جوانان آسیا با قهرمانی تیم ژاپن به کار خود پایان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش حبرنگار مهر، هجدهمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی پسران جوان در اردن پنجشنبه شب با قهرمانی تیم ژاپن به کار خود پایان داد. در فینال این بازیها تیم ژاپن با برتری ۳۲ بر ۲۷ برابر تیم کره جنوبی عنوان قهرمانی را برای دومین دوره متوالی برای خود تکرار کرد.

در بازی رده بندی هم تیم بحرین ۲۸ بر ۲۵ عربستان را شکست تا در رده سوم بایستد. این رقابت ها جنبه انتخابی برای دیدارهای قهرمانی جهان لهستان را داشتندکه چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جواز حضور به این رقابت ها را بدست آوردند.

تیم ملی هندبال جوانان کشورمان هم چهارشنبه شب در آخرین دیدار خود در این رویداد با برتری برابر کویت در رده پنجم ایستاد و نسبت به دوره قبل این بازیها یک پله صعود کرد اما موفق به راهیابی به مسابقات قهرمانی جهان نشد.

تیم ملی هندبال جوانان پسر ایران در مرحله گروهی این دیدارها برابر تیم چین با نتیجه ۳۰ بر ۲۶ و مقابل تیم کویت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ پیروز شد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی گردید.

در این مرحله ابتدا با نتیجه ۳۲ بر ۱۹ عمان را شکست داد. در دیدار دوم برابر عربستان با نتیجه ۲۶ بر ۲۵ و اختلاف تنها یک گل باخت و در دیدار سوم هم مقابل ژاپن مدافع عنوان قهرمانی ۳۱ بر ۲۹ شکست خورد تا به این ترتیب ار زاهیابی به مرحله نیمه نهایی و دیدارهای جهانی بازبماند.

هندبالیست های کشورمان در این مرحله برای کسب رتبه پنجم برای دومین بار مقابل تیم کویت پر افتخارترین تیم رده سنی جوانان قرار گرفتند و با نتیجه ۲۸ بر ۲۹ پیروز شدند و در رده پنجم قرار گرفتند. تیم هندبال جوانان ایران آخرین بار در سال ۲۰۱۱ جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده است.

رده بندی کامل این رقابت ها به این ترتیب است:

۱- ژاپن
۲- کره جنوبی
۳- بحرین
۴- عربستان
۵- ایران
۶- کویت
۷- اردن
۸- عمان
۹- چین
۱۰- چین تایپه
۱۱- قطر
۱۲- هند
۱۳- هنگ کنگ